جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
15 بازدید

نسله افغانستان لمیتد؛ سومین برند بزرگ جهانی در بازار تولید افغانستان

خواندن 8 دقیقه
3
(2)

قرار است شرکت سویسی «نسله» فعالیت‌های خود را زیر نام «نسله افغانستان لمیتد» در افغانستان آغاز کند. نسله که یک شرکت جهانی تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی است، اعلام کرده که با ایجاد نمایندگی جدید در این کشور فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد.

علی سدوزی، ربیس شرکت «نسله افغانستان لمیتد»، در مراسم گشایش دفتر این شرکت در کابل گفته است که تصمیم آنان برای کار مستقیم و سرمایه‌گذاری در سطح محلی، نشان‌دهنده اعتماد در حال رشد این شرکت به فرصت‌های اقتصاد منطقه‌ای است.

آقای سدوزی گفته است: «این یک آغاز رابطه‌ طولانی‌مدت نسله با مصرف‌کنند‌گان محلی است. ما بسیار هیجان داریم که با ارایه محصولات سالم و مغذی که نسله در سراسر جهان توسط آن شناخته شده است، به کیفیت زندگی مردم در افغانستان کمک کنیم.»

شرکت «نسله افغانستان لمیتد» گفته است که در گام نخست واردات و تنظیم محصولات غذایی را با همکاری «گروپ حبیب‌ گلزار» آغاز می‌کند. اما در کنار آن مسوولان این شرکت تاکید می‌کنند که ایجاد یک شرکت محلی به «نسله» اجازه می‌دهد تا با مصرف‌کنندگان نزدیک‌تر شود.

nestle-2
شرکت «نسله افغانستان لمیتد» گفته است که در گام نخست واردات و تنظیم محصولات غذایی را با همکاری «گروپ حبیب‌ گلزار» آغاز می‌کند

از سوی هم نهادهای بازرگانی و زراعتی افغانستان تاکید می‌کند که شروع به‌کار چنین شرکت‌های بزرگ در افغانستان می‌تواند زمینه‌ی شغل را برای ده‌ها تن از شهروندان افغانستان ایجاد کند. مقام‌های وزارت زراعت افغانستان می‌گویند که آغاز به‌کار شرکت‌های پروسیس مواد خام غذایی و لبنیات در این کشور می‌تواند خبر خوبی برای بخش مالداری این کشور باشد.

اکبر رستمی، سخنگوی وزارت زارعت افغانستان به خبرنامه گفت: «شرکت نسله که بیشتر در بخش تولید مواد غذایی و لبنیات فعالیت دارد، آغاز به کار آن می‌تواند سبب رشد تولیدات لبنیات و سایر محصولات مالداری افغانستان شود.»

رشد لبنیات افغانستان

به گفته‌ی مقام‌های وزارت زراعت افغانستان، تولید و پروسیس مواد غذایی توسط این شرکت‌ها در داخل افغانستان سببب کاهش واردات در بخش لبنیات می‌شود.

بیشترین مصرف افغانستان در بخش لبنیات را شیر تشکیل می‌دهد. بر اساس آمارهای وزارت زراعت افغانستان، این کشور سالانه در حدود 2115 میلیون لیتر شیر نیاز دارد که 179 میلیون لیتر آن از کشورهای همسایه وارد می‌شود و متباقی آن در داخل افغانستان تولید می‌گردد.

Nestle-products
پنیر، قیماق، شیر خشک و امثال آن از جمله اقلام لبنیاتی افغانستان می‌باشد که واردات آن از کشورهای دیگر چشم‌گیر می‌باشد

پنیر، قیماق، شیر خشک و امثال آن از جمله اقلام لبنیاتی افغانستان می‌باشد که واردات آن از کشورهای دیگر چشم‌گیر می‌باشد. به گفته‌ی مقام‌های وزارت زراعت افغانستان اما در سایر محصولات لبنیات مانند مسکه، پنیر، ماست و شیر افغانستان بیشترین تولیدات را داشته و تا حدودی نزدیک به خودکفایی رسیده است.

آمارهای اداره مرکزی احصاییه افغانستان نشان می‌دهد با وجود داشتن بیش از ۲میلیون گاو شیری و تولید بیش از یک ونیم میلیون لیتر شیر، این کشور سالانه به ارزش ۴۲میلیون دالر لبنیات وارد می‌کند.

آمارهای اداره‌ی مرکزی احصاییه نشان می‌دهد که افغانستان در نه ماه گذشته با وارد کردن حدود ۲۹هزار تن لبنیات از کشورهای مختلف به ویژه پاکستان و ایران در حدود ۱۸میلیون دالر برای خرید این محصولات پرداخته است.

این درحالی است که بر اساس آمارهای اداره‌ی خوراک و کشاورزی سارمان ملل متحد درحال حاضر بیشتر از ۲میلیون گاو شیری در افغانستان وجود دارد که سالانه بگونه‌ی میانگین بیش از یک ونیم میلیون تن شیر از این گاوها بدست می‌آید.

با این وجود مقام‌های نهادهای بازرگانی افغانستان تاکید دارند که ایجاد شرکت‌های پروسیس لبنیات و مواد غذایی در افغانستان سبب می‌شود که میزان واردات افغانستان به‌ویژه لبنیات کاهش یافته و سبب تقویت تولیدات داخلی می‌شود.

nestle-company
شرکت نسله، یک شرکت بین المللی سویسی می‌باشد که از نگاه وسعت بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده مواد غذایی در جهان به‌حساب می‌آید

برند جهانی

شرکت نسله، یک شرکت بین المللی سویسی می‌باشد که از نگاه وسعت بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده مواد غذایی در جهان به‌حساب می‌آید. محصولات این شرکت در حال حاضر در بیشتر از 191 کشور به فروش می‌رسد.

این شرکت در سال ۱۸۶۶ توسط هنری نسله تاسیس شد و در حال حاضر دارای ۴۵۰ کارخانه در ۸۶ کشور جهان می‌باشد و شمار کارکنان آن به بیشتر از ۳۳۰ هزار نفر می‌رسد. دفتر مرکزی آن در منطقه «ووی» شهر سویس قرار دارد و از ۱۵۰ سال به این سو فعالیت می‌کند.

نسله بیش از 2 هزار  برند تجاری در سراسر دنیا دارد که از نام‌های تجاری این شرکت می‌توان به نیسکافی و نیسپرسو، نسکوییک، کیت کت، اسمارتیز و مگی اشاره کرد.

در سال 2016 این شرکت به ارزش 89.5 میلیارد فرانک سویسی فروش داشته است.در ویب‌سایت رسمی این شرکت در بخش معرفی آن آمده است: « ما بیش از 2هزار نام تجاری داریم که گستره‌ای از نماد‎های جهانی تا محصولات محبوب محلی را در ‎بر‎ می‌گیرد. هدف ما این است که به پشتوانه پیشینه‌ای ۱۵۰ ساله، در راستای تلاش برای تغذیه و به واسطه تولید محصولات قابل اعتماد، به مردم برای داشتن زندگی شادتر و سالم‌تر کمک کنیم.»

پیشینه

 پیشینه این شرکت به سال 1866، هم‌زمان با افتتاح کارخانه شیر تغلیظ‌شده‌ی انگلو– سویس بر‏می‏‌گردد. در سال 1867، هنری نسله شیر خشک نوین را ابداع کرد و در سال 1905 شرکتی که او بنیان‌‌گذاری کرده ‏‌بود، با شرکت انگلو-سویس ادغام شد. شرکتی که امروز به نام نسله می‌‏شناسیم، حاصل ادغام این دو شرکت است. در طی این مدت گسترش شهرها، راه‌‏آهن و کشتی‌‌های بخار با کاهش هزینه‌‌های حمل‌ونقل، سبب تحول تجارت جهانی کالاهای مصرفی شد.

1866

 شرکت شیر تغلیظ‌‌ شده «انگلو – سوئیس»  (Anglo-Swiss)توسط برادران چارلز و جورج پیج تاسیس شد. آنها با بهره‏‌گیری از منابع فراوان شیر تازه در سوئیس و با به‏‎کارگیری دانشی که در زادگاه خود آموخته‏ بودند، اولین کارخانه اروپایی تولید شیر تغلیظ‌‌ شده را در شهر چام سوئیس بنا کردند.

1866

آنان توزیع محصول خود را با نام تجاری «میلکمید» (Milkmaid) در شهرک‌‏های صنعتی اروپا آغاز کردند و آن را به عنوان جایگزینی ایمن برای شیر تازه با مدت ماندگاری بالا معرفی کردند.

 1867

 بنیان‏‌گذار شرکت نسله، یک داروساز آلمانی به نام هنری نسله بود. او اولین ترکیب خود را به نام فارین لاکته (مخلوطی از شیر و آرد)، در شهر وِوی سوئیس تولید کرد. این ترکیب شامل شیرگاو، آرد گندم و شکر بود که نسله از آن برای کاهش نرخ بالای مرگ‌‎ومیر نوزادانی که از شیر مادر محروم بودند، استفاده ‏کرد. از همان زمان، او شروع به استفاده از نشان نمادین «آشیانه پرنده» کرد.

1875

هنری نسله، شرکت و کارخانه خود را در شهر وِوی به سه تاجر محلی واگذار کرد. آنها برای توسعه تولید و فروش، تعدادی شیمیدان و نیروی متخصص استخدام کردند.

1878

رقابت تنگاتنگ دو شرکت نسله و انگلو – سوئیس در فروش محصولات مشابه، منجر به توسعه در تولید و فروش هر دو شرکت شد. این محصولات، شامل شیر تغلیظ‌‌ شده و شیر خشک بود.

1878

1902 – 1882

درسال 1882، شرکت انگلو-سوئیس در آمریکا گسترش یافت. ولی مرگ جورج پیج سبب بازماندن این شرکت از برنامه‌‌های خود شد. درسال ۱۹۰۲، این شرکت فعالیت‌‏های خود را در آمریکا واگذار‏ کرد که در نهایت، منجر به ادغام دو شرکت نسله و انگلو-سوییس شد.

1904

نسله پس از پیشی گرفتن از شرکت «پیتر و کهلر» (Peter & Kohler) در صادرات، اولین بار اقدام به فروش شکلات کرد. نقش مهم هنری نسله در گسترش تولید شکلات شیری، از سال 1875 شروع شد. هنگامی که هنری نسله برای دانیل پیتر، همسایه خود در وِوی، شیر تغلیظ‌‌ شده تهیه می‌‏کرد. پیتر در دهه ۱۸۸۰، از این شیر برای تولید محصول تجاری خود استفاده می‌کرد.

peter-brabeck
رياست هیات مدیره‌ی نسله در حال حاضر بر عهده‌ی پيتر برابك –لتمات می‌باشد

مدیریت

رياست هیات مدیره‌ی نسله در حال حاضر بر عهده‌ی پيتر برابك –لتمات (Peter Brabeck-Letmathe) مدير عامل سابق نسله، مي‌باشد.

مدیریت همه‌ی کارهای امور روزانه‌ی شرکت بزرگ نسله توسط هيات مدیره‌ی اجرايي آن صورت مي‌گیرد. 13 عضو برگزيده‌ي این هیات، بخش‌هاي مختلف تجارت جهاني را کنترل و مدیریت مي كنند.

تجارت بخش عمده‌ی مواد غذایی و نوشیدنی‌های گروه نسله (به استثناي قسمت‌هایی نظیر «نسله واترز»، تغذيه‌ی نسله، نسپرسو، نسله پروفشنال و علم سلامت نسله) به تفکیک موقعیت‌های جغرافیایی (اروپا ، آمريكا، آسيا، اقيانوسيه و آفريقا) مديريت و رهبری مي‌شود.

هنری نسله، رییس این شرکت اولین تولید‌كننده سوئیسی بود كه نام تجاری خود را همراه با نشان تجاری (لوگو) ارایه کرد.

اولین نشان تجاری شرکت نسله، براساس نام خانوادگی هنری نسله ساخته شد که پرنده‌‏ای را تنها در آشیانه‌‏اش به تصویر می‏‌كشید. این نشان، به نام خانوادگی آنها اشاره داشت كه در زبان آلمانی به معنای «آشیانه» است.

nestle-logo
امروزه این نشان آشنای آشیانه پرنده، با اندکی اصلاحات، هم‌چنان بر روی كلیه محصولات نسله در سراسر جهان استفاده می‏‌شود

هنری نسله با اقتباس از نام خانوادگی خود و افزودن سه پرنده كوچك كه پرنده مادر به آنها غذا می‏‌داد، پیوندی میان نام خانوادگی خود و محصول شركتش یعنی غذای كودك، برقرار كرد. وی از سال ۱۸۶۸، از این تصویر به‌عنوان نشان تجاری خود استفاده كرد.

امروزه این نشان آشنای آشیانه پرنده، با اندکی اصلاحات، هم‌چنان بر روی كلیه محصولات نسله در سراسر جهان استفاده می‏‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان