جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

بحث تازه برای اقتصاد پویا؛ 5 نکته‌ای که هر بازرگان افغان در مورد بیمه در افغانستان بداند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

پس از حملات مرگبار اخیر در کابل شرکت بیمه ملی افغان (ANIC) اعلام کرده است که برنامه‌ای را برای بیمه‌کردن شرکت‌های داخلی و خصوصی آغاز کرده است.

این شرکت گفته است که سرمایه‌گذاران افغان می‌توانند اموال و دارایی خود را در برابر حملات انتحاری و سایر رویدادهای غیر مترقبه بیمه کنند.

در اعلامیه‌ی این شرکت آمده است: «بازرگانان فهرستی از جزییات اموال‌شان به ما می‌دهد و پس از بررسی میزان و تعداد اموال آنان، مقدار بیمه، برآورد شده و نامه‌ی بیمه صادر می‌شود. اگر اتفاقی برای اموال بیمه‌شده در طول یک سال افتاد، ما مجبور به پرداخت خساره در برابر اموال هدر رفته‌ی آنها می‌باشیم.»

کمپاین آگاهی‌دهی

از سوی هم وزارت مالیه‌ی افغانستان اعلام کرده‌است که این وزارت کمپاین‌های را برای افزایش آگاهی‌دهی عمومی در مورد خدمات بیمه در افغانستان راه‌اندازی خواهد کرد.

وزارت مالیه‌ی افغانستان از شروع برنامه‌های جدید برای بلندبردن سطح آگاهی مردم در مورد خدمات بمیه دراین کشور خبر داده است
وزارت مالیه‌ی افغانستان از شروع برنامه‌های جدید برای بلندبردن سطح آگاهی مردم در مورد خدمات بیمه دراین کشور خبر داده است

مقام‌های این وزارت تاکید کرده که این وزارت در تلاش است که با راه‌اندازی این کمپاین‌ها، سطح آگاهی مردم در مورد خدمات بیمه افزایش یافته و در کنار آن اعتماد سرمایه‌گذاران و سکتور خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این کشور بیشتر خواهد شد.

بیمه در افغانستان به دلیل عدم آگاهی مردم این کشور از فواید آن، خدمات کمتر جای افتاده میان شهروندان این کشور می‌باشد؛ دلیلی که باعث رکود فعالیت شرکت‌های بیمه در این کشور خوانده شده است.

خدمات شرکت های بیمه در افغانستان شامل بیمه‌ حوادث، بیمه آتش سوزی، بیمه در مقابل دزدی و بیمه بهداشتی می شود. اما مسوولان این شرکت‌ها می‌گویند که اکثر شهروندان افغانستان به دلیل عدم آگاهی از فرهنگ بیمه از این خدمات کمتر استفاده می‌کنند.

3 میلیون دالر خساره در چهارراهی صدارت

نهادهای بازرگانی افغانستان اعلام کرده‌اند که در انفجار روز شنبه کابل (8دلو) در چهارراهی صدارت این شهر، نزدیک به ۳ میلیون دالر خساره به بازرگانان و بخش خصوصی افغانستان وارد شده است.

بر اساس آمارهای اتاق تجارت و صنایع افغانسان درانفجار چهارراهی صدارت نزدیک به 200 مغازه از بین رفته است
بر اساس آمارهای اتاق تجارت و صنایع افغانسان درانفجار چهارراهی صدارت نزدیک به 200 مغازه از بین رفته است

این نهادها تاکید می‌کنند که برآوردهای ابتدایی آنان نشان می‌دهد که در این انفجار، نزدیک به ۳ میلیون دالر به مغازه‌داران و سرمایه‌گذاران خصوصی در شهر کابل ضرر وارد شده است.

آمارهای اتاق تجارت و صنایع افغانستان نشان می دهد که بیش از 200 مغازه در این انفجار در کابل نابود شده است. با این وجود برخی از صاحبان فروشگاه‌ها می‌گویند که آنان پول لازم برای شروع دوباره کار و بازکردن مغازه‌های‌شان ندارند.

4 میلیارد افغانی خساره در انفجار چهارراهی زنبق

بر اساس آمارهای اتاق تجارت و صنایع افغانستان در انفجار چهارراهی زنبق شهر کابل به تاریخ 10 جوزاری سال جاری خورشیدی، به بازرگانان افغان بیش از 20 میلیون دالر خساره وارد شد.

این انفجار در منطقه‌ی اتفاق افتاده بود که بیشتر شرکت‌های بازرگانی بزرگ در آنجا فعالیت دارد. به گفته‌ی مقام‌های اتاق تجارت و صنایع افغانستان، شرکت مخابراتی روشن، هوتل کابل استار، بانک عزیزی، شرکت رویال، مارکیت تجارتی زدران، شرکت غضنفر گروپ و بانک غضنفر و مارکیت تجارتی گل بهار سنتر از جمله شرکت‌های بازرگانی است که بیشترین آسیب را از انفجار موتر بمب در کابل متحمل شد.

مقام‌های شهرداری کابل می‌گویند که بیش از ۲۰۰ موتر شیشه شکسته از محل رویداد انتقال داده شده است
مقام‌های شهرداری کابل می‌گویند که بیش از ۲۰۰ موتر شیشه شکسته را از محل رویداد در چهار راهی زنبق انتقال داده اند

براساس آمار اتاق تجارت و صنایع افغانستان، به مارکیت تجارتی زدران بیش از ۲و نیم میلیون دالر و به هوتل کابل استار حدود ۶ونیم میلیون دالر خساره و به همین‌سان به خساره‌های زیادی به شرکت‌های خصوصی دیگر وارد شده است.

20 میلیون دالر خسازه آتش‌سوزی مارکیت زدران

در ماه اسد سال گذشته‌ی خورشیدی آتش‌سوزی بزرگی در  مارکیت‌ تجارتی زدران در کوته سنگی کابل صورت گرفت که به گفته‌ی مقام‌های شهرداری کابل نزدیک به ۲۰ میلیون دالر ضربه اقتصادی به مغازه‌داران و تاجران وارد شد.

پیش از آن نیز نیز به دلیل نبود  امکانات ایمنی، در یکی از مزدحم‌ترین نقطه شهر کابل یک ساختمان تجارتی کاملا در آتش سوخت و شعله‌هایش به چند ساختمان دیگر نیز سرایت کرد.

سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش بیمه

میگا یا آژانس تضمین سرمایه‌گذاری‌های چندجانبه بانک جهانی برای اولین بار خدمات بیمه‌ای را برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در افغانستان فراهم می‌کند.

بانک جهانی به تازگی اعلام کرده است که آژانس بیمه سرمایه‌گذاری‌های چند جانبه این بانک (MIGA) تا کنون سه شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری را در افغانستان با ۱۵۴ میلیون دالر تحت پوشش قرار داده است.

https://twitter.com/hmohib/status/854353336480534532

مقام‌ها در اتاق تجارت و صنایع افغانستان نیز از این خدمات بانک جهانی در افغانستان استقبال می‌کنند و می‌گویند که فرهنگ ترویج بیمه در افغانستان نیازمند آگاهی‌دهی بیشتر در این کشور می‌باشد. این مقام‌ها پایین بودن سطح آگاهی مردم را چالش اصلی در مسیر گسترش این خدمات می‌دانند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان