جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

اولین شهر فاقد آب جهان؛ 6 نکته ناگفته در باره نبود آب آشامیدنی در کیپ تاون

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

شهری که به قلعه امیدواری در جهان شهرت دارد تا چند ماه دیگر بی‌آب خواهد شد. کیپ تاون، پایتخت افریقای جنوبی که شهرت‌اش را از نام های کوه تِیبِل، پنگوئن های آفریقایی، آفتاب تابان و دریا گرفته است و به تصور ساکنانش قلعه امیدواری می‌باشد، شاید تا چند ماه دیگر با خشکسالی مواجه شود. خشک سالی که در ۱۰۰ سال در افریقا نظیر نداشته است.

خانه ۴ میلیون نفر

مقامات شهرکیپ تاون تلاش می‌کنند که در ماه اپریل ظرفیت سطح آب را در سد ذخیره آب به ۱۳.۵ درصد برسانند. این مقامات کیپ تاون همچنان تلاش دارند با صرفه جویی آب با خشک سالی مبارزه نمایند. هنوز هم به “روز صفر” نزدیک اند؛ روزی که شاید ساکنان شهراز بی‌آبی برای زنده ماندن به سواحل دریاها بروند به جز این که اقدامات جدی در این زمینه روی دست گرفته شود.

water-2
تنها چند هفته دیگر باقی مانده تا این شهر به اولین شهر بی آب جهان تبدیل شده و به شهر فاقد آب مشهور شود

هفته های محدود

تنها چند هفته دیگر باقی مانده تا این  شهر به اولین شهر بی آب جهان تبدیل شده و به شهر بی‌آب مشهور  شود.

مقامات این شهر  در تلاش اند که میزان استفاده آب را کنترول کنند و روزانه مصرف هر فرد از ۲۳ گالن به ۱۳ گالن کاهش داده شود. در این مدت از ۱۲ اپریل تا ۲۲ اپریل این مقامات تحت فشار شدید قرار خواهند داشت. رسیدن به روز صفر نزدیک است!

سد خالی

۴ میلیون ساکن این شهر در 100 سال گذشته در بدترین وضعیت به سر میبرند. مقامات کیپ تاون در ماه فبروری اعلام کردند که باید ذخایر آب سد به ۱۳.۵درصد برسد، در غیر آن با بدترین خشکسالی در آفریقای جنوبی مواجه خواهیم شد.

کیپ تاون با خطر بی آبی و خشکسالی مواجه است. ۲۵.۸ درصد یا ۱۵.۸ درصد آب های زیرزمینی افریقای جنوبی قابل استفاده است که در این مدت شهروندان از طریق رسانه های اجتماعی به صرفه جویی مردم را تشویق نموده اند تا استفاده آب از ۱۳۲ گالن آب مصرف روزانه به ۲۱ گالن برسد.

water-3
کیپ تاون با خطر بی آبی و خشکسالی مواجه است

نگرانی دیگر

مقامات این شهر در عین حال نگران کاهش گردشگران برای بازدید از کیپ تاون است. یکی از موارد خوب اقتصادی در این شهر جاذبه توریستی یا گردشگری است که با کم شدن آب و خشکسالی، گردشگران کمتری به این شهر برای بازدید خواهند آمد.

مقامات کیپ تاون برای جلوگیری از رسیدن به خشکسالی و روز صفر به ساکنان شهر اجازه آبیاری باغ‌ها و شستشوی ماشین‌ها را نداده است. بیشترین استخرهای عمومیبسته شده‌ است. در کنار این اقدامات فشار اب نیز کاهش پیدا کرده است.

23 گالن آب

در ماه جولای گذشته پتریسیا دی لیل شهردار این شهر از شهروندان خواسته است که مصرف آب خود را حداکثر به ۲۳ گالن محدود سازند. این مقدار آب برابر با مقدار آب مورد نیاز برای شستن یک بار لباس‌‌ها در ماشین لباسشویی است تنها فریز توالت‌ها در هر بار سه گالن آب نیاز دارد.

این شهردار میگوید: امیدوار است روزی نرسد که آن‌ها مجبور به بستن لوله های آب شوند و خشکسالی از راه برسد. اگر چنین باشد آنها با ۲۰۰ ایستگاه ذخایر آب رسانی میتوانند ۶.۶ گالن آب روزانه به شهروندان کیپ تاون اختصاص دهند.

water-4
شهردار کیپ تاون از شهروندان خواسته است که مصرف آب خود را حداکثر به ۲۳ گالن محدود سازند

دو سوم زمین

در این دنیای گرم، کیپ تاون تنها شهری نیست که با این مشکل مواجه است. ولی این شهر با بحرانی بزرگ رو به رو است.  بر اساس گزارش صندوق جهانی حیات‌وحش، به دلیل گرمای شدید زمین دو سوم جهان تا سال ۲۰۲۵ با کمبود آب و خشکسالی رو به رو خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان