وزارت زراعت: برای افزایش درآمد کشاورزان، 12 سردخانه ولایتی ساخته می شود

توسطابوذر ملک نژاد

بهمن ۱۵, ۱۳۹۶ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲ ,

وزارت زراعت، مالداری و آبیاری افغانستان اعلام کرده که برای نگهداشت میوه و سبزیجات و افزایش درآمد کشاورزان و باغداران، 12 باب سردخانه‌ی جدید ولایتی می سازد که هر کدام آن ظرفیت نگهداری 500 تُن محصولات زراعتی را خواهند داشت.

اکبر رستمی، سخنگوی این وزارت در یک نشست خبری در کابل گفته که این سردخانه ها در سال مالی 1397 برای تقویت بخش باغداری، جلوگیری از فاسد شدن میوه و سبزیجات در ولایت های غزنی، پروان، کاپیسا، تخار، فراه، نیمروز، میدان وردک، لوگر، فاریاب و پکتیا ساخته خواهد شد.

آقای رستمی گفته که این ولایت ها به دلیل داشتن برق و حاصلات بیشتر میوه و سبزی انتخاب شده و قرارداد ساخت این سردخانه ها به اعلان رفته است.

این در حالی است که در سال 1392، وزارت زراعت کار ساخت 8 سردخانه تجارتی به ظرفیت هرکدام 5 هزار تُن را در ولایت های کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، قندهار و قندز آغاز کرد اما با گذشت پنج سال کارشکنی و کم‌کاری شرکت های قرارداد کننده باعث شد که قرار ساخت آنها فسخ شود.

با آغاز کار هشت سردخانه‌ی تجارتی و ۱۲ سردخانه‌ی ولایتی به ارزش ۶۵ میلیون دالر، قرار است تا یک سال دیگر مجموعاً ۲۰ سردخانه تجارتی و ولایتی در کشور به بهره‌برداری سپرده شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *