5 کشته و 6 زخمی؛ حمله مهاجمان بر هوتل انترکانتیننتال پس از 12 ساعت پایان یافت

توسطابوذر ملک نژاد

بهمن ۱, ۱۳۹۶ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

وزارت داخله افغانستان اعلام کرده که در حمله مهاجمان مسلح بر هوتل انترکانتیننتال شهر کابل، 5 غیرنظامی کشته و 6 تن دیگر شامل 3 نظامی زخمی شده‌اند.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله گفت که عملیات پاکسازی پس از کشته شدن سه مهاجم پایان یافته و نیروهای امنیتی تمام بخش‌های هوتل را تصفیه کرده‌اند.

به گفته‌ی آقای دانش نیروهای امنیتی 5 منزل این هوتل را کاملاً پاکسازی کرده و در حدود 120 تن را نجات داده‌اند. 41 تبعه خارجی نیز شامل نجات داده شدگان اند.

او گفت که نیروهای اطفاییه برای خاموش کردن آتش به محل رویداد حاضر شده‌اند و توانسته آتش بخشی از هوتل را خاموش سازند. او افزود که تلاش‌ها برای خاموش کردن کامل آتش جریان دارد.

نجیب دانش همچنان گفت که تحقیقات در مورد این که مهاجمان چگونه وارد ساختمان این هوتل شده‌اند، شروع شده است.

این حمله درحالی صورت می‌گیرد از سه هفته به این سو یک شرکت خصوصی مسئولیت تامین امنیت این هوتل را بر عهده گرفته است. وزارت داخله گفت در این مورد نیز تحقیقات جریان دارد و اگر معلوم شود که در کار این شرکت نواقص وجود دارد، با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله بر عهده نگرفته اما گزارش شده است که شام روز گذشته چندین برنامه، از جمله یک نشست اجتماعی و یک محفل عروسی، در این هوتل جریان داشته است.

پیشتر، در سال 2011 میلادی، طالبان بر این هوتل حمله کرده بودند. در این رویداد 21 تن کشته شده بودند.

انترکانتیننتال یکی از هوتل‌های مدرن و گران‌قیمت در شهر کابل است که امنیت آن به شدت گرفته شده است. این هوتل بیشتر میزبان برنامه‌های رسمی دولتی و غیردولتی و محل اقامت مهمانان خارجی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *