جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

استعدادهای درخشان افغانستان؛ سید علی حسینی پژوهشگر برتر سال 96 ایران در حوزه مهندسی شناخته شد

خواندن 4 دقیقه
5
(1)

در حالی که گفته می‌شود که هشتاد درصد از ساختمان سازی در افغانستان به گونه غیر معیاری تحت نظر مهندسان غیر حرفه ای که در حوزه معماری و مهندسی تخصص ندارند، بنا می‌شود در خبر‌های خوش از رسانه‌ها، اما حالا سید علی حسینی، دانشجوی افغانستانی در پنجمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی که در حوزه‌های مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری در تهران برگزار شده بود، به عنوان پژوهش‌گر برتر سال ۹۶ در ایران، انتخاب شده است.

این پژوهشگر برتر افغان، قرار است با پایان دوره کارشناسی‌ارشدش به افغانستان برگردد و از داشته‌هایش را برای ساخت و ساز این کشور افغانستان استفاده کند.

ایده های تازه

پنجمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی، به تاریخ  ۱۳ و ۱۴ جدی در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، برگزار شد. سیدعلی حسینی، دانشجوی مقطع ماستری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران، به عنوان پژوهش‌گر برتر سال ۹۶ در حوزه مهندسی عمران، انتخاب شد.

آقای حسینی، مقاله پژوهشی «پیشنهاد یک تیرهمبند فولادی جدید کاربردی» را ترتیب داده که این مقاله توانست به عنوان پژوهش برتر سال، برگزیده شود.

سیدعلی حسینی، از ولایت بامیان است. او در شهر مشهد ایران، تا مقطع لیسانس درس خوانده و در حال حاضر دانشجوی مقطع کار شناسی ارشد می باشد.

رساانه‌های ایرانی به نقل از این دانشجوی برتر سال نوشته‌است که آقای حسینی بعد از اتمام درس مقطع لیسانس از دانشگاه صنعتی سجاد مشهد، در کانکور سراسری کارشناسی ارشد، شرکت کرده‌ و در میان پنجاه هزار تن اشتراک کننده با نمره  ۴۸۰  در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران، در گرایش سازه مهندسی عمران در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده‌است.

10 دانشجوی برتر

سیدعلی حسینی، تصریح کرده که در حال‌حاضر او جز ۱۰ دانشجویان برتر در ایران است. این دانشجوی برتر، گفته است که: «در پنجمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، برگزار شد توانستم به‌عنوان پژوهش‌گر برتر، انتخاب شوم.‌» او پیش از این نیز جز دانش‌آموزان نخبه شهر مشهد، انتخاب شده بود.

سیدعلی حسینی، می‌خواهد پس از اتمام درس‌های خود به افغانستان آمده و در آبادانی کشورش سهم ارزنده داشته باشد.

سیدعلی حسینی، دانشجوی مقطع ماستری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران، به عنوان پژوهش‌گر برتر سال ۹۶ در حوزه مهندسی عمران، انتخاب شد
سیدعلی حسینی، دانشجوی مقطع ماستری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران، به عنوان پژوهش‌گر برتر سال ۹۶ در حوزه مهندسی عمران، انتخاب شد

وضعیت بد افغان‌های مهاجر در ایران

افغان‌ها در طول سال‌های گذشته در ایران با مشکلات زیادی مواجه بوده‌اند؛ مشکلاتی که مانع اصلی بر سر راه آموزش دانش‌آموزان افغان در ایران بوده و مهاجران به راحتی حق تعلیم و تحصیل را نداشتند.

بسیاری از مهاجران افغان مقیم ایران هزینه‌های بلند تعلیم و تحصیل را مانع روند آموزش افغان‌ها در ایران می‌دانند.

اما در سال جاری خورشیدی، هم زمان با پایان تابستان امسال کاربران رسانه‌های اجتماعی برای پایان مشکلات آموزش و پروش کودکان افغان در ایران، هشتگی را تحت نامی از مهر جا نمانند را راه‌اندازی کردند.

از مِهر جا نمانند، عنوان فراخوانی بود که در شبکه اجتماعی تویتر ایجاد شده و بسیاری از شهروندان ایرانی، از جمله چهره‌های معروف و سرشناس این کشور با نوشتن تویت‌هایی، خواهان رسیدگی به مشکل آموزش دانش آموزان افغان شده تا زمینه برای تحصیل کودکان افغان در مکتب‌های دولتی فراهم گردد.

بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی، با تویت‌هایی از مشکلات برای ثبت نام دانش‌آموزان مهاجر سخن گفته و به دریافت “شهریه بالا” از سوی مسوولان مراکز آموزشی این کشور اعتراض کرده‌ بودند. در نهایت وزیر آموزش و پرورش ایران به کاربران رسانه‌ها اطمینان داد که روند شامل سازی کودکان افغان در نهادهای آموزش و پرورش را بدون دریافت شهریه تسهیل می‌کنند و همه کودکان افغان واجد شرایط آموزش خواهند بود.

اما حالا، در کنار خبر جدید از دانشجویان افغان در ایران، انتخاب آقای حسینی به عنوان دانشجوی برتر ایران در حوزه مهندسی می تواند زمینه ساز آموزش های بیشتر دانشجویان افغان در ایران گردد؛ امری که انتظار می رود در درون افغانستان نیز از سوی مسولان حوزه شهرسازی و مهندسی استقبال گردد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان