ضرورت‌ها و تفاوت‌های اِل‌کلاسیکوی دو صد و هفتادم

توسطابوذر ملک نژاد

دی ۲, ۱۳۹۶ به روز رسانی : اسفند ۷, ۱۴۰۲ , , , , ,

ال‌کلاسیکوی دیگری از راه رسید و علاقمندان دو تیم قدرتمند دنیای فوتبال هم‌چنان در اظطراب بُرد و باخت دو تیم لحظه شماری می کنند. شماری به بُرد تیم مورد علاقه و شماری هم به باخت تیم حریف دل سپرده و پیشبینی می‌کنند و شرط می‌بندند.

رقابت تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید هسپانیا را ال‌کلاسیکو می‌خوانند. این دو تیم قدرتمند پر از ستاره‌های فوتبال اند، دو فوق‌ستاره‌ی جهان فوتبال نیز در این تیم‌ها مصروف بازی. لیونل مسی مهاجم بارسلونا و کریستیانو رونالدو مهاجم رئال مادرید دو فوق‌ستاره فوتبال اند که در ال‌کلاسیکوی امروز امیدها به آن دو دوخته شده‌اند. این گزارش نکات برجسته‌ی این بازی دیدنی را بررسی کرده است.

ضرورت رئال مادرید

تیم رئال مادرید در این دیدار ال‌کلاسیکو بیشتر از بارسلونا به بُرد نیاز دارد، چرا که این تیم تا کنون برای رسیدن به صدر جدول با بارسلونا رقابت کرده اما نتوانسته که جایگاه صدر جدول را از آن خود سازد.

اگر رئال مادرید بتواند در این ال‌کلاسیکو برنده شود، شانس بیشتری برای رسیدن به صدر جدول به دست خواهد آورد. با توجه به این‌که در حال حاضر تیم بارسلونا در صدر جدول قرار داشته و تیم‌های اتلتیکو مادرید و والنسیا به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. با این حال تیم رئال مادرید، پس از والنسیا در جایگاه چهارم جدول قرار گرفته است.

messi-against-real-madrid
تیم رئال مادرید در این دیدار ال‌کلاسیکو بیشتر از بارسلونا به بُرد نیاز دارد

تفاوت در امتیاز

با توجه به اختلاف امتیازات، برتری مهمان در دو صد و هفتادمین ال‌کلاسیکو، ظاهراً رقابت قهرمانی در لالیگای این فصل را به پایان می‌رساند.

زودهنگام‌ترین ساعت زمانی تاریخ معاصر ال‌کلاسیکو، می‌تواند زودهنگام‌ترین پایان رقابت بین رئال مادرید و بارسلونا در یک فصل لالیگای اسپانیا را رقم بزند؛ به شرطی که بارسلونا مانند فصل قبل در زمین رئال مادرید پیروز شود. در این صورت فاصله دو تیم به 14 امتیاز می‌رسد و حتا یک بازی کمتر رئال مادرید هم امیدی برای سفیدپوشان به وجود نمی‌آورد، اما اگر میزبان به برتری دست یابد، معادلات تغییر خواهد کرد و چنانچه سه امتیاز بازی به تعویق افتاده را به سود قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها بدانیم، اختلاف دو تیم به پنج امتیاز کاهش می‌یابد.

آنچه مهم است!

بارسلونا به‌عنوان تیم بدون شکست این فصل لالیگا حتا با وجود نادیده گرفته شدن سه گل‌اش در فصل جاری توسط داوران، مقتدرانه می‌تازد و تا این‌جا تنها 3 تساوی را تجربه کرده است.

رئال مادرید به‌خصوص در ابتدای فصل امتیازات زیادی از دست داده و به همین دلیل حتا با وجود برتری در چند بازی اخیر با 31 امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد. پس گارد پیروزی در پایان بازی برای هر دو تیم نسبت به گارد افتخاری که قرار نیست به افتخار قهرمانی رئال مادرید در جام جهانی باشگاه‌ها از سوی بارسا تشکیل شود، اهمیت بیشتری دارد.

لیونل میسی و کریستیانو رونالدو
در 269 ال‌کلاسیکوی رسمی و غیررسمی پیشین، رئال مادرید 99 بار پیروز شده و بارسلونا 111 بار به برتری رسیده است

دیدارهای پیشین

در 269 ال‌کلاسیکوی رسمی و غیررسمی پیشین، رئال مادرید 99 بار پیروز شده و بارسلونا 111 بار به برتری رسیده است. در 59 رقابت غول‌های فوتبال اسپانیا هم برنده نداشته است.

در لالیگا دو دشمن دیرینه 174 بار به مصاف هم رفته‌اند که بارسا 69 بار و رئال مادرید 72 بار به برتری رسیده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *