جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

اظهارات جنجالی؛ واکنش گسترده داخلی به گفته‌های محمد محقق پیرامون لشکر فاطمیون

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان در سفر اخیرش به ایران در همایش “بیداری اسلامی” سخنرانی کرده است که سخنان او واکنش‌های تندی در داخل افغانستان را در پی داشته است.

واکنش ارگ ریاست جمهوری

به دنبال اظهارات اخیر محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان برای حمایت از نبرد افغان‌ها در عراق و سوریه، ارگ ریاست جمهوری واکنش نشان داده و گفته است که سیاست حکومت افغانستان مخالف هرگونه جنگ نیابتی در داخل و خارج از این کشور است.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که هرگونه اظهارات سیاسی باید بر اساس منافع ملی صورت گیرد.

آقای مرتضوی هم‌چنان گفته است که فرزندان افغانستان برای دفاع از تمامیت ارضی این کشور خون‌شان ریخته می‌شود و نباید خون هیچ شهروند افغانستان برای تامین منافع کشورهای دیگر ریختانده شود.

واکنش ریاست اجرایی

داکتر عبدالله، رییس اجرایی افغانستان در نشست شورای وزیران بدون ذکر نام آقای محقق و اشاره صریح به اظهارات او، گفت “در این اواخر نظریاتی ارائه شده” و افزود که سیاست دولت افغانستان این است که “ما طرفدار شرکت افغان‌ها در جنگ در هیچ نقطه دنیا نیستیم”.

CEO-and-the-deputies
رییس اجرایی افغانستان در جلسه شورای وزیران گفته است که طرفدار شرکت افغان‌ها در جنگ در هیچ نقطه دنیا نیست

رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی گفته که مردم افغانستان می‌خواهند در صلح با هم زندگی کنند، ولی در حال حاضر جنگ بر آنها تحمیل شده و “درصف اول دفاع در برابر داعش” قرار دارند و حاضر به دادن قربانی شده‌اند.

واکنش رییس مجلس

در همین حال، عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان افغانستان در اظهارات مشابه در نشست علنی مجلس گفته است که مقامات حکومتی در داخل و خارج، از هر آدرسی که هستند، باید منافع ملی افغانستان را جدا در نظر بگیرند.

آقای ابراهیمی همچنان گفته است که هر گونه اظهاراتی که منافع مردم افغانستان را زیر سوال می‌برد، جفا در حق مردم افغانستان است.

محمد محقق در سفر اخیرش به ایران از نبرد لشکر فاطمیون که اعضای آن را افغان‌ها تشکبل می‌دهد، ستایش کرده است. آقای محقق گفته است که جنجگویان از کشورهای مختلف برای نبرد در سوریه و عراق جنگیده اند و پیروز شده اند و از آن‌ها قدردانی می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان