جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

در فصل سرما؛ 14 روش ساده برای مقابله با بیماری سرماخوردگی را بدانید

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

فصل سرماخوردگی از راه رسیده و بسیاری از ما به دنبال یافتن روش‌های درمانی به منظور پیشگیری از ابتلا به  ویروس‌ سرماخوردگی و یا درمان آن هستیم.

اکنون که به فصل سرد سال رسیده‌ایم و با آلودگی‌های زیست محیطی، شیوع بیماری‌ها به ویژه ریزش افزایش می‌یابد، هیچ چیز بدتر از آبریزش بینی، سرد و گرم شدن بدن، گلودرد، سردرد، حس نکردن طعم مواد غذایی و تنگی نفس در اثر سرماخوردگی نیست. همه این موارد دست به دست هم داده و به مختل شدن زندگی عادی فرد دامن می‌زنند و بدن فرد را تا اندازه زیادی، ضعیف و بی‌انرژی می‌کنند.

به همین دلیل، برای اینکه بهترین روش‌ها برای دور ماندن از ویروس‌های سرماخوردگی را پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را بخوانید و با روش‌های موثر برای مقابله با این بیماری‌ آشنا شوید.

اول – مراقبت در مکان‌های عمومی

اگر در مکان‌های شلوغ تردد دارید، باید بدانید در معرض خطر ویروس‌های سرماخوردگی هستید. در پاییز و زمستان هوا خشک است و میکروب‌ها بیشتر از آب و هوای مرطوب در هوا معلق می‌مانند. به همین دلیل موتر و بس‌های شهری و وسایل نقلیه عمومی که تراکم و ازدحام زیادی دارند، می‌توانند ویروس را منتقل کنند.

cold
مراقبت از خود در مکان‌های عمومی یکی از روش‌های مقابله با بیماری سرماخوردگی است

خودتان را مجهز کنید. همیشه یک کرم ضدعفونی‌کننده دست، همراه‌تان‌ باشد و از آن استفاده کنید. اگر دست‌تان را با مواد ضدعفونی‌کننده مرطوب کنید تماس دست شما با هر سطحی می‌تواند آن مکان را هم تمیز کند.

دوم – ویتامین‌های مفید مصرف کنید

ویتامین D از جمله مواردی است که برای مقابله با ویروس‌های سرماخوردگی به شما کمک زیادی می‌کند. هر فرد با مصرف ۱۰ هزار واحد ویتامین D3 در طول هفته می‌تواند خطر ابتلا و جذب ویروس‌های سرماخوردگی را تا نصف کاهش دهد.

سوم – به سر و صورت خود زیاد دست نزنید

تحقیقات نشان داده اشخاصی که معمولا عادت دارند زیاد چشم ها و بینی خود را لمس کنند، ۴۱ درصد بیشتر از بقیه افراد ویروس‌های هوا را جذب و پراکنده می‌کنند.

چهارم – مصرف ماست را افزایش دهید

به اساس دستور‌های پزشکان تغذیه و سلامت، مصرف لبنیات به ویژه ماست برای مقابله با سرماخوردگی بسیار موثر است. باکتري‌هاي مفيد موجود در ماست باعث تحريک سيستم ايمني بدن می‌شود که با بيماري مبارزه مي‌کند .

yogurt
به اساس دستور‌های پزشکان تغذیه و سلامت، مصرف لبنیات به ویژه ماست برای مقابله با سرماخوردگی بسیار موثر است

پنجم – آب بنوشید

به جای مصرف دارو، به مقدار زيادي مايعات بنوشيد. آب، سيستم بدن شما را شستشو داده و باعث خروج سموم از بدن شما مي‌شود . يک فرد بالغ سالم، بطور متوسط روزانه 8 ليوان مايعات نياز دارد.

ششم – واکسن بزنید

یکی از بهترین و موثرترین روش‌های پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در طول فصول سرما، واکسن آنفولانزاست. واکسن در بدترین حالت، نشانه‌های بیماری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و بدن‌تان را در مقابل ویروس‌های سرماخوردگی مقاوم می‌سازد.

هفتممجراهای بینی خود را در سرما بپوشانید

موهای موجود در حفره‌های بینی و سینوس‌ها، در دور کردن و از بین بردن عوامل بیماری‌زا بسیار موثر هستند. به گفته پزشکان، هنگامی که این موها در معرض هوای گرم قرار می گیرند، حرکات‌شان تندتر می‌شود، اما در هوای سرد، به طور ضعیف‌تری حرکت کرده و در نتیجه در پاکسازی عوامل بیماری زا کندتر رفتار می‌کنند، به همین خاطر، وقتی برای مدت طولانی در معرض هوای سرد تنفس کنید، امکان جذب ویروس‌های آنفولانزا زیاد می‌شود.

cold2
مجراهای بینی خود را در سرما بپوشانید

هشتم – هوای خانه را مرطوب نگه دارید

گرم نگه داشتن راه تنفس برای پیشگیری از سرماخوردگی به تنهایی کافی نیست. بینی فردی که دچار بیماری شده باید مرطوب نیز باشد. اگر حفره‌های بینی خشک بشوند، عناصر طبیعی ضد میکروب نمی‌توانند به درستی وظایف خود را انجام دهند. به همین خاطر لازم است که فضای خانه را مرطوب نگه دارید.

هم‌چنین می‌توانید با استفاده از سرم‌های قندی نمکی، بینی خود را 3 تا ۴ بار در روز شست‌وشو دهید.

نهم – زنجبیل مصرف کنید

برای رفع ناخوشی‌ها، نوشیدنی‌های حاوی زنجبیل بنوشید. محققان تایلندی کشف کرده‌اند که زنجبیل تازه، از چسبیدن ویروس‌های مرکب تنفسی به سلول‌های بدن پیشگیری می‌کند و حتی موجب کاهش قابلیت تکثیر آن‌ها نیز می‌شود.

برای پیشگیری از فعالیت ویروس‌های سرماخوردگی در بدن، زنجبیل تازه را رنده کرده و درون آب جوش بریزید و میل کنید و یا در غذاهای خود بریزید.

دهم – دست‌های خود را خشک کنید

آب و صابون بهترین محلول برای از بین بردن ویروس‌های روی پوست هستند. پس از شستن دست‌ها حتما آن‌ها را به خوبی خشک کنید زیرا دست‌های خیس، خیلی بیشتر و راحت‌تر می‌توانند میکروب و آلودگی را جذب و منتشر کنند.

handwash
آب و صابون بهترین محلول برای از بین بردن ویروس‌های روی پوست هستند

یازدهم – ورزش کنید

یوگا و ورزش‌های مشابه آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. در نتیجه فرد می‌تواند با قوای بیشتری با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی مبارزه کند.

ترکیب ورزش‌های فیزیکی و تنفسی موجب افزایش ماده‌ای در بدن انسان می‌گردد که می‌تواند به از بین بردن میکروب‌ها کمک نماید.

دوازدهم – خوب و کافی بخوابید

محققان فنلاندی ثابت کرده‌اند که خواب کمتر از ۴ ساعت در شبانه روز می‌تواند سیستم ایمنی بدن انسان را تغییر داده و احتمال ابتلا به بیماری‌ها را افزایش دهد. به همین خاطر، لازم است همه شرایط لازم برای داشتن خواب بهتر را فراهم کرده و به مقدار کافی استراحت کنید.

سیزدهم – از لیمو استفاده کنید

برای پیشگیری از سرماخوردگی، آب لیمو را با آب گرم مخلوط نموده و قبل از خواب غرغره نمایید و پیش از صبحانه خوردن نیز این کار را تکرار نمایید.

استفاده از محلول آب لیمو و آب گرم، راه موثری برای از بین بردن ویروس سرماخوردگی در بدن شما می‌باشد.

lemon
برای پیشگیری از سرماخوردگی، آب لیمو را با آب گرم مخلوط نموده و قبل از خواب غرغره نمایید

چهاردهم پرهیز از روبوسی و دست دادن

دست دادن و روبوسی یکی از رسم‌های عمده در جامعه ما است، اما بیشتر افراد بی‌خبر‌اند که این کار به شیوع بیماری‌ها کمک می‌کند.

دست دادن و یا روبوسی با افراد سرماخورده موجب انتقال این ویروس به دیگران شده و آنها را نیز دچار بیماری سرماخوردگی می‌کند.

اگر خودتان سرما خورده‌اید با معذرت‌خواهی به دیگران اطلاع دهید که بیمار هستید و نمی‌توانید آداب معاشرت را به خوبی ادا کنید. حتی اگر فرد سرماخورده با شما دست داد بلافاصله دست‌های‌تان را با آب و صابون یا کرم‌های ضدعفونی‌کننده تمیز کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان