جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

141 کشته و 1700 زخمی؛ آمارهای ابتدایی از قربانیان زلزله‌ در ایران و عراق

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام‌های ایرانی گفته‌اند که در زلزله‌ی شب گذشته که بخش‌هایی از  ایران و عراق را به لرزه درآورد، تنها 141 تن در استان کرمانشاه ایران کشته شده و یک هزار و 683 تن دیگر زخمی شده‌اند.

بزرگی این زلزله 7.3 درجه ریشتر گزارش شده و در بخش‌های شمال‌شرقی عراق نیز تلفاتی برجای گذاشته است.

مرکز مطالعات زمین‌شناسی امریکا مرکز این زلزله را جنوب شهر حلبچه اعلام کرده و گفته است که عمق این زلزله در 33.9 کیلومتری سطح زمین بوده است.

این زلزله ساعت 9 و 48 دقیقه شب گذشته به وقت ایران رخ داده است. براساس گزارش منابع محلی در ایران، 150 میلیون تن در ایران و عراق این زلزله را حس کرده‌اند.

earthquake9
مرکز مطالعات زمین‌شناسی امریکا مرکز این زلزله را جنوب شهر حلبچه اعلام کرده است

به گفته‌ی مقام‌های ایرانی بیشترین خسارات این زلزله در کرمانشاه ایران وارد شده و قصر شیرین یکی از محلاتی است که رقم تلفات آن بیشتر گزارش شده است.

بهنام سعیدی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور ایران در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته است که زخمی‌ها پس از خروج از زیر آوار به نزدیک‌ترین مراکز درمانی منتقل شده‌اند. او گفته است که در همان ساعات اول پس از زلزله، تعدادی از راه‌های روستایی مسدود و زیرساخت‌هایی مانند آب و برق قطع شده است.

از سویی هم مقام‌های محلی کردستان عراق گفته‌اند دست‌کم 4 تن در این منطقه کشته شده و 50 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

هنوز آمار دقیق تلفات و خسارات این زلزله روشن نیست. خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که آمار قربانیان در حال تغییر است.

earthquake8
خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که آمار قربانیان در حال تغییر است

‌رسانه‌های ایران گزارش کرده‌اند زلزله در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر، خوزستان و ایلام احساس شده و باعث وحشت مردم گردیده است.

 شبکه تلویزیونی کردستان ۲۴ عراق نیز خبر داده که شب گذشته با وقوع زلزله، مردم در شهرهای سلیمانیه، حلبچه، اربیل، و کرکوک به خیابان‌ها آمده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان