جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

پس از نزدیک به یک قرن؛ یادداشت کوتاه آلبرت انشتین به قیمت بیش از 1 میلیون دالر فروخته شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

آلبرت انشتین، در سال 1922 میلادی پس از آن که اطلاع یافت، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل فزیک سال 1921 شده است، در هوتل “امپریال توکیو” یادداشت کوتاهی به همین مناسبت نوشت که حالا ارزش آن بیش از یک میلیون دالر است.

بیش از یک میلیون دالر

روز سه شنبه هفته‌ی جاری یادداشت کوتاه “خوشبختی” انشتین در یک حراجی در بیت المقدس به مزایده گذاشته شد و در نهایت به قیمت 1.3 میلیون دالر به فروش رسید.

در این یادداشت که به زبان مادری خود انشتین نوشته شده است، آمده که “یک زندگی آرام نسبت به تلاش مملو از بی قراری همیشگی برای موفقیت، خوشبختی بیشتر می‌آورد.”

انعام به پیش‌خدمت هوتل

گفته شده روزی که انشتین در هوتل “امپریال توکیو” حضور داشته است، پیش‌خدمت هوتل نزد او آمده و چون انشتین پولی در جیبش نداشته بوده است، کاغذی را که این یادداشت در آن نوشته شده بود را به آن پیش‌خدمت به عنوان تحفه داده و برایش گفته است که این یادداشت را با خودش نگهدارد زیرا بیشتر از هر انعام دیگری ارزش دارد.

ienstine1
روز سه شنبه هفته‌ی جاری یادداشت کوتاه “خوشبختی” انشتین در یک حراجی در بیت المقدس به مزایده گذاشته شد

حالا و در حدود یک قرن پس از آن روز، خواهرزاده‌ی آن پیش‌خدمت هوتل، این یادداشت را به مزایده گذاشته و در نهایت به مبلغ 1.3 میلیون دالر به فروش رسانده است.

شروع از 2 هزار دالر

مزایده روی این یادداشت از 2 هزار دالر امریکایی شروع و به سرعت افزایش یافت. سرانجام یک خریدار اروپایی که نامش افشا نشده است، آن را به مراتب بیشتر از مبلغ تخمینی پنج تا هشت هزار که پیش از مزایده تعیین شده بود، خریداری کرد.

یادداشت‌های دیگر

یک یادداشت دومی دیگر که انشتین به خدمه هوتل در توکیو داده بود، نیز در این حراج به قیمت ۲۴۰ هزار دالر به فروش رفت. در این یادداشت نوشته شده که”اگر اراده‌ای وجود داشته باشد، راهی پیدا می‌شود.”

همچنین دو نامه دیگر او که بعدا نوشته بود به قیمت‌های ۳۳۶۰۰ و ۹۶۰۰ دالر امریکایی به فروش رفته‌اند.

انشتین در سال ۱۸۷۹ میلادی در شهر اولم ایالت بادن وورتمبرگ آلمان امروزی متولد شد. او با تیوری‌های عامه به خصوص فرضیه نسبیت، تحولی را در علم فیزیک ایجاد کرد.

این نابغه در سال 1955 درگذشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان