گزارش تازه سیگار؛ 152 سرباز افغان از برنامه آموزش‌های نظامی در امریکا فرار کرده‌اند

سیگار یا بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش فرار سربازان افغان از برنامه آموزش‌های نظامی در ایالات متحده امریکا یاد کرده و گفته که نزدیک به نیمی از 320 سرباز خارجی که از سال 2005 میلادی تا 2017 میلادی از این برنامه فرار کرده‌اند، شهروندان افغانستان هستند.

سیگار گفته است که 152 نفر یا بیش از 48 درصد سربازان فراری از این برنامه‌ها، افغان‌ها هستند که در مقایسه با سایر کشورها، میزان فرار سربازان افغان از برنامه‌های آموزش‌های نظامی بسیار بالاست.

در این گزارش آمده که پولیس امریکا توانسته تنها 27 سرباز افغان را که برنامه آموزش‌های نظامی را ترک کرده بودند، بازداشت کرده و از امریکا خارج کند. اما سیگار گفته است که تاکنون 83 سرباز دیگر ناپدید شده و یا از ایالات متحده فرار کرده‌اند.

سیگار در گزارش خود نوشته است: «از 152 سرباز فراری افغان که تحت آموزش بودند، 70 نفر آنان فرار نموده که از این میان 39 تن اقامت قانونی این کشور را دریافت کرده، 27 تن دیگرشان بازداشت یا از امریکا خارج شده، 13 تن دیگر آنان هنوز ناپدید هستند و 3 تن دیگر به کمپ‌های شان برگشته‌اند.»

به گفته‌ی سیگار، بیشتر این سربازان در سال‌های 2009، 2015 و 2016 میلادی فرار نموده‌اند. 56 تن از این 152 سرباز افغان از مرکز نیروهای هوایی لاک‌لاند واقع در تگزاس فرار کرده‌اند. 16 تن دیگر از الباما، 13 تن دیگر از جورجیا و 11 تن دیگر از میسوری فرار کرده‌اند.

سیگار گفته است که دلیل فرار بیشتر این سربازان افغان، عدم مصونیت فامیل‌های شان در افغانستان و ناامنی در این کشور بوده است.

به گفته‌ی بازرس ویژه امریکا، فرار سربازان افغان از برنامه‌های آموزشی‌های نظامی باعث مایوسی در میان شماری از نیروهای نظامی افغانستان شده است.

ایالات متحده امریکا از سال 2005 میلادی تاکنون بیش از 2500 سرباز ارتش و پولیس افغانستان را برای فراگیری آموزش‌های نظامی به امریکا برده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *