جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
12 بازدید

روز جهانی معلم؛ روایت تصویری از وضعیت معارف و آموزگاران افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

13 میزان برابر با 5 اکتوبر، برابر است با روز جهانی معلم. در افغانستان نیز همه ساله از این روز با برگزاری برنامه‌های مختلف تجلیل می شود. همه ساله از روز جهانی معلم در افغانستان در حالی گرامی‌داشت صورت می‌گیرد که آموزگاران این کشور با کم‌ترین حقوق دریافتی برای آموزش و پرورش نسل آینده افغانستان تلاش می‌کنند.

افغانستان در حال حاضر بیش از ۲۲۳ هزار معلم دارد که ۳۳ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند. این تعداد معلم، مسوولیت آموزش بیش از ۷ میلیون دانش آموز افغان را برعهده دارند.

schools4

در همین حال مسوولان وزارت معارف افغانستان از جذب ۳۰ هزار معلم جدید در 3 سال آینده خبر می‌دهند.

schools5

قرار است تعداد بیشتر معلم‌هایی که در 3 سال آینده استخدام می‌شوند، زنان باشند.

school

محمد حنیف بلخی وزیر معارف افغانستان این روز را تبریک گفته و افزوده است که در این سال، باز هم شماری از معلمان این کشور قربانی ناامنی شده‌اند.

در بسیاری از مناطق افغانستان، مکتب‌ها ساختمان ندارند و دانش آموزان مجبورند در فضای آزاد درس بخوانند.

school2

به گفته‌ی سرور دانش معاون دوم رییس جمهور افغانستان در حال حاضر در این کشور بیشتر از ۶۰ درصد مردم بی‌سواد هستند. او می‌گوید که در این کشور تنها بیشتر از ۳۰ درصد افرادی که بیشتر از ۱۵ سال سن دارند، باسواد می‌باشند.

school

مسوولان حکومتی در افغانستان از نا‌امنی‌، جنگ‌ و کمبود امکانات اقتصادی به عنوان دلایل اصلی “عدم پیشرفت قابل توجه” در عرصه‌ی علم و دانش در این کشور نام می‌برند.

schools2

با همه این‌ها، وجود معلم‌های خیالی یکی از مشکلات جدی در عرصه معارف افغانستان است. بر اساس برخی گزارش‌ها، در سال ۱۳۹۴خورشیدی، بیش‌ از ۴۰ هزار آموزگار خیالی در مکتب‌های ۲۱ ولایت این کشور ثبت شده است.

school1

ناامنی و بسته‌شدن مکاتب از سوی گروه‌های مخالف دولت در مناطق ناامن، از چالش‌های دیگر بر سر راه مسوولان معارف افغانستان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان