نهادهای امنیتی افغانستان؛ از ادامه نبرد با طالبان در غوربند تا کار روی طرح ویژه امنیتی

توسطابوذر ملک نژاد

مهر ۱۰, ۱۳۹۶ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

نجیب دانش و دولت وزیری، سخنگویان وزارت‌های امور داخله و دفاع افغانستان امروز در یک نشست خبری مشترک در مرکز رسانه‌های حکومت در مورد رویدادهای اخیر در کشور به خبرنگاران معلومات دادند.

فُندقستان غوربند

نجیب دانش، سخن‌گوی وزارت امور داخله گفت که در درگیری‌های چند روز اخیر در فُندقستان غوربند ولایت پروان 22 شورشی و 3 پولیس کشته شده‌اند. به گفته‌ی آقای دانش در نتیجه‌ی این درگیری‌ها، 95 درصد باشندگان ُفندقستان از خانه‌های شان بیجا شده‌اند.

آقای دانش هم‌چنان گفت که تلاش‌ها برای بازپس گیری دره‌ی فُندقستان غوربند ولایت پروان ادامه دارد.

شهرستان گرشک

هم‌چنان دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان گفت که حمله‌ی هوایی روز گذشته‌ی نیروهای امنیتی در شهرستان گرشک ولایت هلمند را یک حمله اشتباه دانست که در نتیجه‌ی آن 9 تن از نیروهای امنیتی افغانستان کشته و 11 تن دیگر شان زخمی شدند.

به گفته‌ی آقای وزیری هیاتی از سوی این وزارت تعیین شده تا این حادثه را مورد بررسی قرار دهد.

طرح امنیتی

آقای دانش هم‌چنان در مورد امنیت روز عاشورا گفت که تدابیر امنیتی روز مراسم عاشورای حسینی به گونه‌ی عالی انجام شد و خوشبختانه در این روز مردم افغانستان شاهد هیچ گونه حمله های هدفمند تروریستی نبودند.

سخن‌گوی وزارت داخله افغانستان هم‌چنین گفت که نهادهای امنیتی روی یک طرح امنیتی برای مراسم‌های ویژه کار می‌کنند که به زودی در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *