جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

نامه‌ای به رییس‌جمهور؛ فیلمی از سینمای افغانستان نامزد بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

فیلم افغانی “نامه‌ای به رییس جمهور” با کارگردانی رویا سادات، نامزد بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار شد.

این فیلم درباره‌ی یک خانم مدیر رتبه پایین در افغانستان است که تلاش می‌کند قانون را در این کشور برقرار کند. او در تلاش است تا زنی را از یک مجازات وحشت‌ناک قبیله‌ای نجات دهد، اما خودش را بازداشت می‌کنند و نوشتن نامه‌ای به رییس‌جمهور، تنها امید او برای رسیدن به عدالت است.

 فیلم “نامه‌ای به رییس‌جمهور” اولین بار در بخش Open Doors جشنواره‌ی فلم لوکارنو رونمایی شد و قرار است به زودی در جشنواره‌ی بین‌المللی فلم بوسان نیز به روی پرده برود.

https://twitter.com/Screendaily/status/912942385721741314

تاکنون ۷۷ کشور از سراسر جهان نمایندگان خود را به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند و آخرین فُرصت معرفی فیلم از سوی کشورها برای حضور در بخش بهترین فلم غیرانگلیسی دوم اکتبر است.

سینمای افغانستان از سال ۲۰۰۲ و پس از سرنگونی طالبان، اقدام به معرفی فیلم به آکادمی اسکار کرده است اما تاکنون نتوانسته نامزد بخش بهترین فلم غیرانگلیسی شود.

در سال 2016 فیلم “رفتن” ساخته نوید محمودی، در سال ۲۰۱۵ “آرمانشهر” به کارگردانی “حسن ناظر” و در سال ۲۰۱۴ نیز فیلم “چند متر مکعب عشق” از جمشید محمودی برای شرکت در این رویداد سینمایی انتخاب شدند.

https://twitter.com/AnnaMisiakFal/status/912969790398005248

سال گذشته در مجموع، ۸۵ کشور در بخش بهترین فلم غیرانگلیسی جوایز سینمایی اسکار رقابت کردند که در نهایت فلم “فروشنده” ساخته‌ی اصغر فرهادی از ایران برنده‌ی اسکار در میان فیلم‌های خارجی شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان