جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

از وزیر تا وکیل؛ سیاست‌گران افغانستان و مصارف چشم‌گیر روی تبلیغات فیس‌بوکی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

فیس‌بوک یکی از رسانه‌های اجتماعی است که  نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی کاربران زیادی دارد. یکی از دلایلی که موجب شده تا کاربران فیس‌بوک نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد این است که طریقه استفاده از آن آسان می باشد.

یکی دیگر از مزایای شبکه‌های اجتماعی این است که افرادی که به آن دسترسی دارند می‌توانند در زودترین زمان ممکن از رویدادهای مختلف آگاه شوند.

در سال‌های اخیر و با گسترش خدمات انترنتی در افغانستان، بسیاری از شهروندان این کشور نیز با شبکه‌های اجتماعی و بخصوص فیس‌بوک آشنا شده و به آن دسترسی دارند. از مقامات و نهادهای رسمی گرفته تا شهروندان دانشگاهی و عادی این کشور عضوی از خانواده بزرگ و حدود دو میلیاردی فیس‌بوک هستند؛ حضوری که رفته رفته پررنگ‌تر و بیشتر از قبل شده است.

social-media
فیس‌بوک یکی از رسانه‌های اجتماعی است که نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی کاربران زیادی دارد

2 میلیارد کاربر

همین 3 ماه قبل بود که فیس‌بوک اعلام کرد تعداد کاربران فعال این شبکه اجتماعی به 2 میلیارد نفر رسیده است. این شبکه اجتماعی 13 سال قبل توسط مارک زاکربرگ تاسیس شد.

در اکتوبر سال 2012 میلادی اعلام شده بود که فیس‌بوک 1 میلیارد کاربر فعال دارد. اما آمار تازه نشان می‌دهد که شمار کاربران این شبکه در طی 5 سال، دو برابر شده است.

تبلیغات مهم‌ترین درآمد این شرکت است. سود فیس‌بوک در سه ماهه دوم سال 2016، رکورد تازه‌ای داشت. فیس‌بوک به ازای هر کاربر به طور متوسط نزدیک به 4 دالر از تبلیغات درآمد دارد.

بخش دیگری از درآمد فیس‌بوک از اسپانسر شدن مطالبی است که از سوی کاربران انجام می‌شود.

تبلیغات مهم‌ترین درآمد این شرکت است

اسپانسر

از آنجا که این شبکه اجتماعی پرطرف‌دار، کاربران بسیار زیادی از قشرهای مختلف دارد، یکی از راه‌ها برای این که تعداد زیادتری به مطالب منتشر شده دسترسی داشته و آن را ببینند، اسپانسر کردن مطالب است.

کاربران با پرداخت مبلغی از طریق شماره حساب بانکی به فیس‌بوک می‌توانند مطلبی را برای زمانی مشخص در معرض دید تعداد بی‌شماری از کاربران فیس‌بوک بگذارند تا اینگونه مخاطب بیشتری داشته باشند.

در افغانستان

از آنجا که خدمات انترنتی در سال‌های اخیر در افغانستان رشد سریعی داشته است، بسیاری از شهروندان این کشور با دسترسی به انترنت در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال هستند.

براساس آماری که وزارت مخابرات افغانستان در سال 95 منتشر کرده بود، نزدیک به 6 میلیون از شهروندان افغانستان به انترنت دسترسی دارند و از این تعداد، 87 درصد از شبکه اجتماعی فیس‌بوک استفاده می‌کنند.

همین حضور پررنگ شهروندان افغان در فیس بوک موجب شده است تا بسیاری از نهادها و مقامات حکومتی این کشور و هم‌چنین برخی دیگر از شخصیت‌های مطرح افغانستان به اسپانسر نمودن مطالب‌شان روی‌آورند.

روی‌ آوردن روزافزون کاربران افغان به اسپانسرنمودن مطالب، به معنای واریز شدن پول بیشتر به جیب مارک زاکربرگ است که ثروتش لحظه به لحظه افزایش می‌یابد.

نهادهای حکومتی از ارگ ریاست جمهوری و ریاست اجرایی گرفته تا وزارت‌ها، مجلس، نمایندگان مجلس، رهبران جهادی و هم‌چنین تعداد زیادی از شخصیت‌های مطرح و نهادهای غیر حکومتی، کاربران فیس ‌بوکی هستند که با اسپانسر نمودن مطالب شان، به دنبال جذب مخاطبان بیشتری در میان شهروندان افغان هستند.

به نظر می‌‍‌‌‌‌‌‌رسد مقامات و شخصیت‌های حکومتی افغانستان با درک اهمیت فیس‌بوک به دلیل وجود کاربران زیاد افغان در آن، این شبکه اجتماعی را محیط مناسبی برای بیان کارکردها و برنامه‌های شان یافته‌اند و حاضرند برای استفاده بهتر و بیشتر از این شبکه، مطالب‌شان را با پرداخت پول در معرض دید عموم قرار دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان