جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

اعتراف اسلام‌آباد؛ تانکر مواد انفجاری حمله بر منطقه سبز کابل از پاکستان وارد شده بود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از گذشت بیش از 3 ماه از انفجار خونین در منطقه دیپلماتیک وزیر اکبرخان شهر کابل، حالا نخست وزیر پاکستان پذیرفته است که این تانکر حامل مواد انفجاری، از پاکستان به کابل انتقال یافته بود.

چهارشنبه ۱۰ جوزا، انفجاری سنگین در مقابل سفارت آلمان در نزدیکی چهار راهی زنبق شهر کابل روی داد که در نتیجه آن بیش از ۶۰۰ تن کشته و زخمی شدند. در پی این انفجار خونین، دولت افغانستان، شبکه حقانی و سرویس اطلاعاتی پاکستان را به دست داشتن در این حمله متهم کرده بود.

شهید خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان به روزنامه فایننشیل تایمز گفته که تمام جزییات را نمی‌داند، اما به نظر می‌رسد که سه یا چهار نفر، تانکر فاضلاب را با خود انتقال داده و در یک سفارت‌خانه پارک کرده بودند.

https://twitter.com/AdityaRajKaul/status/909710774121189379

او گفته که “پاکستان در حال حاضر 250،000 نیرو در حال جنگ دارد اما باز هم کنترل کاملی بر منطقه ندارد. تروریستان با عبور از مرزها بر مردم ما حمله می‌کنند. اگر ارتش افغانستان و نیروهای نظامی آمریکا مستقر در افغانستان نمی‌تواند آنها را کنترول کنند، در این صورت ما چه کار باید کنیم؟”

پاکستان بارها از سوی افغانستان و ایالات متحده‌ی آمریکا متهم شده است که از گروه‌های تروریستی که در افغانستان می‌جنگند، حمایت می‌کند. دولت افغانستان بارها از پاکستان خواسته‌  است تا برای نابودی پایگاه‌های آموزشی گروه‌های تروریستی در داخل خاکش اقدام کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان