از قلب فساد تا قلب اعتماد؛ آزمون بزرگ سرپرست جدید وزارت داخله افغانستان

سرپرست وزارت داخله‌ی افغانستان می‌گوید که این وزارت باید به قلب اعتماد افغانستان و نیز قلب شفافیت و پاکی در این کشور تبدیل شود.

ویس احمد برمک، سرپرست وزارت داخله‌ی افغانستان امروز در مراسم افتتاحیه‌ی مجتمع هم‌بستگی پولیس زنان در این وزارت گفت که نیاز است با آوردن اصلاحات در این نهاد امنیتی آن را به قلب اعتماد، شفافیت و پاکی برای مردم افغانستان تبدیل ساخت.

آقای برمک بر مبارزه جدی با فساد در این وزارت تاکید کرد و گفت که از فرصت‌های موجود برای رفع مشکلات و خلاها در این مورد استفاده خواهد کرد.

ویس احمد برمک در حالی این سخنان را گفته است که رییس جمهور غنی، در 18 ثور سال جاری در سومین کنفرانس اتحادیه‌ی اروپا، وزارت داخله را قلب فساد در افغانستان دانسته بود.

تاکید بر نقش زنان

در مراسم افتتاحیه‌ی مجتمع هم‌بستگی پولیس زنان، آقای برمک به نقش پولیس زن در امنیت جامعه اشاره کرد و گفت که تعداد پولیس زن در ساختار وزارت داخله کافی نیست و باید افزایش یابد. او در این مورد افزود که “امتیازات و مشوق‌های خاصی برای جذب بیشتر پولیس زن در وزارت داخله در نظر گرفته خواهد شد.”

سرپرست وزارت داخله افغانستان در این مراسم گفت که می‌داند در وزارت امور داخله، مردسالاری وجود دارد و تلاش می‌کند که فرصت‌های حضور زنان در پست‌های مهم این وزارت را فراهم خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *