جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

در نورستان؛ حمله‌ی طالبان بر شهرستان برگ‌متال و نگرانی‌ها از احتمال سقوط

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رسانه‌ها به نقل از مقام‌های محلی ولایت نورستان در شرق افغانستان گزارش داده‌اند که صبح امروز گروه طالبان بر شهرستان برگ متال این ولایت حمله کرده و درگیری نیروهای امنیتی با این گروه ادامه دارد.

با این حال مقام‌های محلی در این ولایت از انجام حمله های هوایی نیز خبر داده و گفته‌اند که خط مقدم طالبان را درهم شکسته‌اند.

خطر سقوط

از سوی هم، شماری از نظامیان افغان گفته‌اند که اگر این جنگ طولانی شود، با کمبود مهمات مواجه خواهند شد و در این صورت شهرستان برگ متال سقوط خواهد کرد.

ساکنان محل به رسانه‌ها گفته‌اند که در این درگیری‌ها، 14 شورشی طالب و یک سرباز پولیس کشته شده‌اند. به گفته‌ی آن‌ها، چهار خانه‌ی مسکونی نیز به آتش کشیده شده است.

https://twitter.com/1TVNewsAF/status/907136229824634880

مرز با پاکستان

شهرستان برگ متال که با پاکستان مرز مشترک دارد، همواره شاهد حملاتی از سوی طالبان بوده است. طالبان در سال‌های گذشته توانسته‌اند، 2 بار بر این شهرستان مسلط شوند.

داشتن مرز مشترک با پاکستان همیشه مایه‌ی نگرانی برای افغانستان بوده است. مقامات این کشور همواره پاکستان را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرده و از این کشور خواسته‌اند که برای نابودی پایگاه‌های گروه‌های تروریستی اقدام کند. اما این درخواست مقامات افغانستان، هیچ‌گاه پاسخ صادقانه‌ای دریافت نکرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان