جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

16 سال قبل؛ روایت تصویری از حملات تروریستی القاعده به مرکز تجارت جهانی در سال 2001

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

امروز 11 سپتامبر، شانزدهمین سالروز حمله به مرکز تجارت جهانی در آمریکاست. 16 سال قبل در 11 سپتامبر سال 2001 میلادی، دو برج عظیم مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک مورد حمله تروریستی شبکه القاعده قرار گرفت که جهان را در بهت و شگفتی فرو برد.

اسامه بن لادن و اعضای شبکه القاعده مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفتند.

اعضای شبکه القاعده دو هواپیما را به فاصله کمی از یکدیگر به برج‌های مرکز تجارت جهانی کوبیدند که ساعتی پس از این حمله، هر دو برج فرو ریخت. علاوه بر این، یک هواپیما ساختمان پنتاگون یا وزارت دفاع آمریکا را هدف قرار داد و یک هواپیمای دیگر نیز در مزرعه‌ای در پنسیلوانیا سقوط کرد.

بر اساس گزارش‌ها این حملات نزدیک به 3 هزار کشته برجای گذاشت. برج‌های تجارت جهانی هنگامی مورد اصابت هواپیماها قرار گرفت که مردم در حال مراجعه به محل کار خود بودند.

nine-eleven9

این حملات هماهنگ تروریستی که بی پیشینه بود، آمریکا و تمامی کشورهای جهان را در بهت و اندوه فرو برد. جورج دبلیو بوش، رییس جمهور وقت آمریکا، این حمله را تروریستی دانست و جامعه بین المللی با مردم آمریکا ابراز همدردی نمودند.

حملات تروریستی 11 سپتامبر، به حمله آمریکا به افغانستان و آغاز جنگی طولانی مدت در این کشور منجر شد که تاکنون نیز ادامه دارد.

nine-eleven4

nine-eleven1

nine-eleven13

nine-eleven8

nine-eleven16

nine-eleven17

nine-eleven18

nine-eleven15

nine-eleven14

nine-eleven6

nine-eleven7

nine-eleven2

nine-eleven3

nine-eleven5

nine-eleven12

nine-eleven11

nine-eleven10

nine-eleven21

nine-eleven23

nine-eleven22

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان