جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سریال قتل عام مسلمانان در میانمار؛ از واکنش تند افغانستان تا آوارگی 90 هزار مسلمان برمایی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه‌ی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای قتل عام مسلمانان روهینگیا توسط نظامیان میانمار را محکوم کرده است.

این وزارت ضمن تقبیح حملات وحشیانه و ضد بشری سربازان دولتی برما علیه مسلمانان آن کشور، از سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری جهان خواسته تا نسل کشی و قتل عام مردم مسلمان برما را بررسی کند.

بر اساس گزارش‌ها و به نقل از دفتر سازمان ملل متحد، در نتیجه‌ی خشونت‌های ده روز گذشته، 87 هزارتن از مسلمانان روهینگیا از میانمار به بنگله‌دیش فرار کرده اند.

سازمان ملل متحد هم‌چنان تاکید کرده که این آوارگان به کمک‌های بی درنگ بشری نیاز دارند.

https://twitter.com/trtworld/status/902879842256904192

میانمار یا برمه‌ی پیشین یکی از فقیرترین کشورهای جنوب شرق آسیا است که در سال ۱۹۴۸ میلادی از انگلیس استقلالش را گرفت. مسلمانان میانمار در آن زمان با تمام قدرت در برابر انگلیس دست به حرکت‌های استقلال خواهی زده بودند.

از سویی هم، مسلمانان روهینگیا تا اکنون حق کار در اداره‌های دولتی را ندارند، از تحصیل محروم‌اند و مجبورند که نام‌شان را تغییر داده و نام بودایی بگزینند. در عین حال گزارش شده که آن‌ها اجازه‍ اذان گفتن در مساجد را ندارند و از نگاه اقتصادی همواره کوشش شده که تحت فشار قرار داشته باشند.

قتل عام مسلمانان در میانمار در حالی گزارش می شود که در سال‌های اخیر، آن سانگ سو چی رهبری حزب حاکم را در میانمار برعهده گرفته و دولت نظامی این کشور را به حاشیه رانده است. او که مشهور به دموکراسی خواهی و نمادی از دادخواهی برای آزادی‌های اساسی است، اکنون خود به عنوان یکی از نیروهای ضد مسلمان مشهور شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان