در پایگاه نظامی بگرام؛ آمادگی‌ها برای شدت بخشیدن به حملات هوایی در افغانستان

پس از اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان، هوانیروی آمریکا در پایگاه هوایی بگرام که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی این کشور در افغانستان است، آماده می‌شود تا حملات هوایی خود را افزایش دهد.

جنرال دیوید گولدفین، فرمانده نیروی هوایی آمریکا می‌گوید که حملات هوایی بخش از استراتژی تازه واشنگتن درباره افغانستان است. او افزوده است که پس از تصمیم ترامپ درباره افزایش حملات بر جنگجویان گروه طالبان، نیروی هوایی این کشور امکان افزایش این نیروها و هم‌چنین حملات هوایی بیشتر در نبرد افغانستان را بررسی می‌کند.

مقامات آمریکایی در مورد تعداد نیروهایی که به افغانستان فرستاده می‌شوند اشاره ای نکردند اما برخی رسانه‌ها گزارش دادند که در حدود 400 نیروی نظامی آمریکایی به این کشور فرستاده خواهند شد. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در مورد استراتژی جدید برای جنگ افغانستان گفت که “راهبرد جدید نظامی آمریکا بر مبنای شرایط افغانستان و منطقه طراحی شده است نه برمبنای یک جدول زمان بندی.”

US Soldiors in Afghanistan
برخی رسانه‌ها گزارش داده اند که در حدود 400 نیروی نظامی آمریکایی به افغانستان فرستاده خواهند شد

بیش از 2 هزار حمله هوایی

براساس گزارش برخی رسانه‌ها، از ماه جنوری که دونالد ترامپ به مقام ریاست جمهوری آمریکا رسیده تا 20 آگست، حملات هوایی در افغانستان افزایش داشته است. در 8 ماه گذشته سال جاری میلادی، نیروهای آمریکا حدود 2244 حمله هوایی را در افغانستان انجام داده‌اند در حالی که، تعداد این حملات در تمام سال 2016، به 1074 مورد رسیده بود.

نیروهای آمریکایی در سال‌های اخیر با حضور داعش در افغانستان عمدتا بر مواضع این گروه حملات هوایی‌شان را متمرکز ساخته‌اند.

ابراهام لهمان، یک خلبان هواپیمای اف–16 می‌گوید که افزایش حملات هوایی، منجر شده تا واحدهای هوانیروی امریکا در بگرام، مراقبت‌های فنی و تلاش‌های استخباراتی‌شان را افزایش دهند.

یک خلبان دیگر نیروی هوایی آمریکا گفته است که هدف قرار دادن گروه طالبان در حملات هوایی برای‌شان سخت تر است چرا که این گروه در میان خانه‌های مردم جابجا می‌شوند.

air force
در 8 ماه گذشته سال جاری میلادی، نیروهای آمریکا حدود 2244 حمله هوایی را در افغانستان انجام داده‌اند

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *