جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

در هرات؛ انتقاد از محدودیت کار خبرنگاران زن

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیته مصوونیت خبرنگاران افغانستان نسبت به جلوگیری از ورود خبرنگاران زن به داخل محوطه دارالعلوم شهر هرات واکنش نشان داده و این اقدام را جلوگیری از دسترسی خبرنگاران به اطلاعات دانسته است.

کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان گفته است که “محدود سازی زمینه برای دسترسی به اطلاعات را از سوی هیج فرد، نهاد و یا گروهی نمی‌پذیرد.”

چند روز قبل رسانه‌ها گزارش دادند که نیروهای امنیتی افغانستان به همراه سربازان ایتالیایی، وارد این دارالعلوم شده و فردی را بازداشت کرده و با خود برده‌اند. مسوولان این دارالعلوم به این اقدام نیروهای امنیتی اعتراض کردند و خواهان عذرخواهی مقامات ارشد افغانستان شدند.

journalists
کمیته مصوونیت خبرنگاران از تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی خواسته است تا طبق قانون، در امر اطلاع رسانی همکاری کنند

کمیته مصونیت خبرنگاران حالا گفته است که مسوولان این دارالعلوم از ورود خبرنگاران زن برای پوشش نشست خبری‌شان جلوگیری نموده و مانع از ورود این خبرنگاران به داخل محوطه دارالعلوم شده‌اند.

این کمیته گفته است که “پس از آن که شکایتی از سوی این خبرنگاران زن دریافت کرد، از تمام همکاران رسانه‌یی و خبرنگارانی که در محل حضور داشته اند، خواسته است که به منظور جلوگیری از خلل در کار اطلاع رسانی، مواد ضبط شده‌ی شان را با خبرنگاران زن شریک سازند.”

این نهاد حامی خبرنگاران و رسانه‌های‌ افغانستان، دسترسی به اطلاعات را حق قانونی و طبیعی تمام شهروندان این کشور دانسته و از تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی خواسته است تا طبق قانون، در امر اطلاع رسانی همکاری کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان