جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

فرمانده حمایت قاطع و سفیر آمریکا؛ حضور جامعه بین المللی در افغانستان مقید به زمان نیست

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

جنرال جان نیکلسون فرمانده حمایت قاطع امروز در کنفرانس خبری در کابل از تعهد جدی آمریکا و هم پیمانانش برای افغانستان سخن گفت و اعلام داشت که در کنار شهروندان افغان و نیروهای امنیتی این کشور حضور خواهند داشت. آقای نیکلسون در عین حال استراتژی جدید ایالات متحده در افغانستان را مبتنی بر وضعیت این کشور توصیف کرد و گفت که زمانبندی برای آن وجود ندارد.

آقای نیکسون در عین حال تاکید کرد که “ما مصمم هستیم که افغانستان را دیگر لانه‌ی امن برای هراس افگنان نباشد و مردم این کشور و جهان تهدید را نکند.”

هگولارنس سفیر امریکا در افغانستان نیز راهبرد تازه امریکا در قبال افغانستان را متمرکز بر سرکوب شورشیان دانسته و گفته است که “ما جنگجویان مسلح در افغانستان را سرکوب خواهیم کرد تا در افغانستان صلح برقرار شود.”

فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان نیز گفته است که راهبرد تازه امریکا در این کشور روشن کرده که طالبان در افغانستان برنده نخواهند شد و شکست خواهند خورد.

https://twitter.com/ResoluteSupport/status/900646142479826944

آقای نیکلسون جنگ افغانستان را یک جنگ طولانی عنوان کرد. این فرمانده نظامی ناتو هم‌چنان گفت که شمار سربازان بیشتر به افغانستان فرستاده خواهد شد، اما او آمار مشخص از این نیروها ارایه نکرد.

پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که پیش بینی می شود امریکا نزدیک به چهار هزار سرباز تازه نفس به افغانستان بفرستد.

دو روز پیش، رییس جمهور آمریکا استراتژی نظامی تازه خود را در مورد افغانستان و جنوب آسیا اعلام کرد. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفت که راهبرد تازه این کشور بر ادامه حمایت از حکومت افغانستان، نابودی گروه‌های تروریستی و از بین بردن پایگاه‌های امن این گروه ها در پاکستان متمرکز است.

دونالد ترامپ شمار نیروهای که قرار است به افغانستان اعزام کند را مشخص نکرده است.

افزایش فعالیت

فرمانده عمومی نیروهای ناتو هم‌چنان گفته است که فعالیت ماموریت حمایت قاطع در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت. به گفته این مقام نظامی، هوانیروی افغانستان نیز تقویت بیشتر خواهد شد.

https://twitter.com/GMICafghanistan/status/900603365150863360

آقای نکلسون افزود که “ارتقاع ظرفیت نیروهای هوایی افغان در بخش کیفیت و کمیت صورت خواهد یافت.”

فرمانده ناتو، حضور امریکا را در جنگ افغانستان گام مثبت جهت سرکوب شورشیان دانسته و گفته است “ما در افغانستان هر گز شکست نخواهیم خورد.”

گروه جنایت کار

آقای نکلسون طالبان را یک گروه جنایت کار دانسته و گفته است که این گروه با استفاده از قاچاق مواد مخدر به فعالیت شان ادامه می دهد.

جان نکلسون خطاب به گروه طالبان گفت که جنگ را متوقف کرده و به توسعه افغانستان کمک نمایند. او افزود که “کشتار مردم بی گناه و هموطنان تان را متوقف کنید و به صلح بپیوندید.”

https://twitter.com/ResoluteSupport/status/900590057165344768

فرمانده ناتو از سرکوب داعش در ولایت ننگرهار یاد آوری کرده و گفته است که “آنان بدانند هیچ جای برای پنهان شدن ندارد.”

آقای نکلسن هم‌چنان تاکید کرد که گفتگو با پاکستان به خاطر سرکوب لانه های شورشیان از سوی امریکا به شکلی پنهانی آغاز شده است.

حکومت افغانستان همواره پاکستان را در حمایت از گروه های شورشی متهم می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان