بازرگانان روستا؛ روایتی از هنرآفرینی زنان روستایی در پایتخت افغانستان

نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات زنان روستایی افغانستان امروز از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات این کشور، در باغ بابر شهر کابل افتتاح شد.

این نمایشگاه برای مدت 3 روز، از سوی برنامه ملی انکشاف صنایع روستایی این وزارت برگزار شده که در آن تولیدات داخلی و صنایع دستی از ولایت‌های مختلف افغانستان به نمایش گذاشته شده است.

نصیراحمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت که در این نمایشگاه سهم زنان روستایی بیشتر از مردان است. 60 خانم و 26 مرد در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و صنایع دستی و تولیدات خوراکی خویش را به نمایش می‌گذارند.”

آقای درانی گفت که در این نمایشگاه، صنایع ناب روستایی به نمایش گذاشته شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت کالای خوب روستایی و هم‌چنین برای کمک به تقویت اقتصاد زنان روستایی به این نمایشگاه بیایند و خرید کنند.

exhibition2
در این نمایشگاه 60 خانم و 26 مرد حضور یافته و صنایع دستی و تولیدات خوراکی خود را به نمایش می‌گذارند

او افزود که برنامه ملی توسعه صنایع روستایی بخش مهمی از برنامه‌های وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان است که تاکنون 60 درصد افرادی که از این بهره مند شده اند، زنان روستایی هستند.

تولید کنندگان صنایع دستی و مواد غذایی در این نمایشگاه می‌گویند که برگزاری چنین نمایشگاه هایی برای رشد و توسعه کار زنان روستایی بسیار تاثیرگذار است.

زینب کریمی یکی از زنان تجارت پیشه از ولایت بامیان است که در این نمایشگاه شرکت کرده تا محصولاتش را معرفی کرده و به فروش برساند.

او می‌گوید” با آن که امروز، روز نخست نمایشگاه است، خوشبختانه استقبال خوبی شد و فروش ما نیز خوب بود. اگر تا دو روز دیگر نیز اینگونه ادامه یابد، تمام اجناس به فروش خواهد رفت.”

zainab karimi
زینب کریمی، یکی از زنان تجارت پیشه از ولایت بامیان

برنامه‌ی ملی انکشاف صنایع روستایی در سال 2010 میلادی در چارچوب وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان آغاز به فعالیت کرد. این برنامه پوشش 694 روستا در ولایت‌های بلخ، هرات، بامیان، پروان و ننگرهار را پوشش داده است.

بنابر گزارش‌ها، این برنامه توانسته است برای 120 هزار روستایی نیازمند، زمینه کار و تجارت را فراهم سازد.

exhibition (12)

exhibition (10)

exhibition (1)

exhibition (7)

exhibition (2)

exhibition (15)

exhibition (16)

exhibition (19)

exhibition (18)

exhibition (17)

exhibition (20)

exhibition (24)

exhibition (22)

exhibition1

exhibition3

exhibition (26)

exhibition (21)

exhibition (25)

exhibition (23)

exhibition (13)

exhibition (14)

exhibition (9)

exhibition (11)

exhibition (8)

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *