جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

یک روز پس از اعلام استراتژی جدید؛ 7 کشته و 38 زخمی در حمله انتحاری طالبان در هلمند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقامات محلی ولایت هلمند در جنوب افغانستان می‌گویند که حمله انتحاری طالبان بر نیروهای ارتش این کشور، 7 کشته و 38 زخمی برجای گذاشته است.

حوالی ساعت 11 قبل از ظهر امروز در شهر لشگرگاه مرکز ولایت هلمند، نیروهای ارتش افغانستان هدف حمله یک فرد انتحاری قرار گرفتند. مهاجم انتحاری، موتر پر از مواد انفجاری را در مقابل دروازه ساختمان فرماندهی پولیس این ولایت منفجر کرد.

عمر زواک سخن‌گوی والی هلمند به خبرنامه گفت که در این حمله، 4 تن از نیروهای ارتش این کشور و 3 تن از غیرنظامیان جان داده‌اند. او افزود که در این حمله انتحاری 38 تن دیگر زخمی شده‌اند که در میان آن‌ها نیروهای نظامی، زنان و کودکان نیز شامل هستند.

گروه طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

این حمله انتحاری در هلمند 7 کشته و 38 زخمی برجای گذاشته است

ادامه جنگ

حمله انتحاری ظهر امروز در ولایت هلمند، اولین حمله انتحاری گروه طالبان پس از اعلام استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان است که روز گذشته از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور اعلام شد.

رییس جمهور آمریکا پس از ماه‌ها انتظار روز گذشته از استراتژی جدید حکومتش برای افغانستان سخن گفت و تاکید کرد که با اجرای استراتژی تازه “به گروه‌های هراس افکن ضربه نهایی را وارد خواهیم کرد و شکست خواهیم داد.” دونالد ترامپ، بر نابودی پایگاه‌های طالبان در پاکستان تاکید کرد و گفت که اجازه نخواهد داد تا این گروه بر افغانستان مسلط شود.

طالبان اما در مقابل گفتند که به جنگ‌ علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان ادامه می‌دهند. گروه طالبان در اعلامیه‌ای گفتند که استراتژی جدید ترامپ به معنای ادامه جنگ است و این گروه نیز در برابر این استراتژی به جنگ خود ادامه می‌دهد.

trump1
رییس جمهور آمریکا روز گذشته استراتژی جدید نظامی این کشور را در قبال افغانستان اعلام کرد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان