در سراسر افغانستان؛ نابودی 77 شورشی در عملیات نیروهای امنیتی

وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 77 شورشی در یک شبانه روز گذشته در ولایت‌های مختلف این کشور خبر داده است.

وزارت دفاع افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که نیروهای امنیتی این کشور در ولایت‌های ننگرهار، کاپیسا، پکتیا، پکتیکا، غزنی، قندهار، ارزگان، زابل، فراه، بادغیس، غور، بغلان، سرپل، بلخ، فاریاب، قندوز، نیمروز و هلمند 77 شورشی را کشته و 44 تن دیگر را زخمی ساخته‌اند.

قندوز

نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت ناامن قندوز بر مواضع شورشیان حمله کرده که در نتیجه آن در شهرستان خان آباد این ولایت 31 شورشی طالبان به شمول 3 فرمانده محلی این گروه کشته و 11 تن دیگر مجروح شده‌اند.

forces-Kunduz
31 شورشی طالب در ولایت قندوز در اثر حمله نیروهای نظامی افغان کشته شده اند

غور

در درگیری میان نظامیان افغان و گروه طالبان در شهرستان تیوره ولایت غور، 13 جنگ‌جوی طالبان کشته و 15 تن دیگر زخمی شده‌اند.

نزدیک به یک ماه قبل، شورشیان طالبان با انجام حملات گسترده بر شهرستان تیوره ولایت غور توانستند این شهرستان را برای مدتی در کنترل خود داشته باشند.

هلمند

وزارت دفاع افغانستان هم‌چنان اعلام کرده است که نیروهای امنیتی این کشور در شهرستان نادعلی ولایت هلمند، 6 جنگ‌جوی طالبان را به شمول یک فرمانده این گروه کشته‌اند.

 ننگرهار

در ولایت ننگرهار نیز شورشیان طالبان هدف حمله نظامیان افغان قرار گرفته‌اند که در نتیجه آن، در شهرستان‌های شیرزاد و بتی‌کوت این ولایت 9 شورشی این گروه به شمول دو فرمانده محلی آنان کشته و 11 تن دیگر زخمی شده‌اند.

taliban15
در سراسر افغانستان 77 شورشی طالب کشته و 44 تن دیگر نیز زخمی شده اند

غزنی و میدان وردک

نیروهای امنیتی افغانستان در شهرستان اندر و منطقه قلعه قاضی مرکز ولایت غزنی 6 جنگ‌جوی طالبان را کشته و 6 تن دیگر را زخمی کرده است.

هم‌چنان نظامیان افغان در شهرستان چک ولایت میدان وردک نیز 4 تن از اعضای شبکه حقانی را از بین برده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *