جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

روزهای دشوار؛ افزایش تنش‌ها در مورد اداره کرکت افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

جمعی از فعالان مدنی افغانستان نسبت به شیوه انتخاب مقامات بورد کرکت افغانستان اعتراض کرده و می‌گویند که برای حفظ دست‌آوردهای تیم کرکت، انتخاب اعضای این بورد باید بر اساس قوانین شورای جهانی کرکت صورت گیرد.

روز گذشته، عنایت الله امید رییس سازمان تغییر امید در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فعالان جامعه‌ی مدنی گفت که “بر اساس تجزیه و تحلیل ما، هیات مدیره کریکت بورد افغانستان به یک دفتر سیاسی تبدیل شده است. رییس عمومی و رییس اجرایی این بورد بر خلاف قوانین شورای جهانی کرکت از سوی رییس جمهور به این پُست‌ها گماشته شده‌اند و رییس جمهور در این زمینه اطلاعات غلط ارایه کرده است.”

رییس سازمان تغییر امید هم‌چنین گفته است که گروه بندی‌های خاصی در درون بورد کرکت افغانستان به چشم می‌خورد.

سال گذشته رییس جمهور غنی، لطف الله عاطف مشعل را به عنوان رییس عمومی و شفیق الله استانکزی را به عنوان رییس اجرایی کرکت بورد افغانستان تعیین کرده بود.

لطف الله عاطف مشعل، رییس عمومی بورد کرکت افغانستان

محمد گل بابکر خیل، رییس انجمن جوانان فرهنگ اسلامی نیز گفته که افراد غیر حرفه‌یی که منصوب شده در پشت این همه آشفتگی‌های کریکت بورد قرار دارد. او ادعا کرده که کریکت بورد افغانستان پالیسی و برنامه‌ی خاصی ندارد و همه تصمیم‌ها در این بورد بصورت تک فردی گرفته می‌شود.

افزایش تنشها در کرکت بورد

چند روز قبل نیز 30 تن از کارکنان این اداره در اعتراض به عملکرد ضعیف رییس این اداره دست از کار کشیدند.

آن‌ها تاکید کردند که عملکرد عاطف مشعل، رییس این بورد بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. عزیز غروال مسوول بخش رسانه‌های کرکت بورد افغانستان نیز که کارش را ترک کرده، گفته بود که عمل‌کرد ضعیف رهبری این بورد به کرکت افغانستان صدمه می‌زند، به همین دلیل او از کارش دست کشیده است.

عاطف مشعل رییس این اداره گفته بود که این کارکنان قبل از این که از کار‌شان دست بکشند به او چیزی نگفته بودند. مسوولان اداره‌ی کرکت بورد افغانستان گفته بودند، بیشتر کارکنانی که از کارشان دست کشیده‌اند، قراردادی هستند و این اقدام‌شان هیچ تاثیری بر کار اداره‌ی کرکت افغانستان ندارد.

چند روز قبل 30 تن از کارکنان اداره کرکت بورد افغانستان در اعتراض به عملکرد ضعیف رییس این اداره دست از کار کشیدند

این مسوولان گفته بودند که با کارمندان معترض وارد گفت‌وگو می‌شوند و طرح‌های آن‌ها نیز بررسی خواهد شد.

تیم کرکت افغانستان که در سال ۱۹۹۵ از سوی پناهندگان افغان در پاکستان ایجاد شد، تا کنون پیشرفت‌های خوبی داشته است. این تیم در سال ۲۰۱۱ توانست در بازی‌های “یک روزه” بین‌المللی شرکت کند و سپس در سال ۲۰۱۳ عضو منظم شورای بین‌المللی کریکت شد.

تیم کرکت افغانستان به تازگی عضویت کامل شورای جهانی کرکت را بدست آورده و برای مدت هشت سال، حدود ۳۱ میلیون دلار از این شورا دریافت خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان