جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

با حضور رییس جمهور؛ ارتقای فرقه عملیات‌های خاص افغانستان به سطح سپاه

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

فرقه عملیات‌های خاص افغانستان در مراسمی که امروز با حضور رییس جمهور این کشور در شهر کابل برگزار گردید، به سطح یک قول اردو (سپاه) ارتقا یافت. محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان، بسم الله وزیری را به عنوان فرمانده این سپاه معرفی کرده است.

رییس جمهور غنی در این مراسم گفت که نیروهای امنیتی این کشور در چند هفته گذشته تغییرات بنیادی در وضعیت جنگ این کشور را به وجود آورده‌اند. او خطاب به این نیروها گفت که “شما کماندوهای افغانستان، پاسداران قانون اساسی و حراست کنندۀ نوامیس ملی کشور هستید. شما عقب نشینی نکردید، بلکه دشمن را مجبور به عقب نشینی نمودید.”

به باور آقای غنی با این ارتقا، توانایی این نیروها دو برابر می‌شود و پس از این در میدان‌های نبرد موفق‌تر از گذشته عمل خواهند کرد. او خطاب به”دشمنان” حکومت افغانستان گفت که “یا تسلیم شوید، یا قطعات کماندو شما را مجبور به تسلیم شدن می‌کند.”

طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع افغانستان نیز در این مراسم، نیروهای عملیات‌های خاص را مهم‌ترین و موثرترین نیروی نظامی این کشور خوانده و گفت که ارتقای این نیروها به سطح سپاه، در مطابقت با برنامه چهارساله امنیتی این کشور بوده است.

در همین حال، جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان نیز با تمجید از عمل‌کرد این نیروها در میدان‌های نبرد، خطاب به آنان گفت که “دشمنان در مقابل شما انتخاب دیگری ندارند، یا باید تسلیم شوند و یا از سوی شما کماندوها نابود می‌شوند.”

توانایی بالا

در میان تمام نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، بخشی از این نیروها که به قطعات خاص معروف هستند از جمله توانمندترین و مجهزترین نیروها هستند.

از ویژگی‌های این نیروها رسیدن به هدف و نابودی دشمن در کمترین زمان ممکن است.

گفته شده که این نیروها می‌توانند برای رسیدن به اهداف شان از هلیکوپترها در سخت ترین مکان‌ها و موقعیت‌ها پیاده شوند و در کمترین زمان ممکن اهداف شان را عملی سازند.

نیروهای قطعات خاص، سربازانی مشترک از نیروهای دفاعی، پولیس و امنیت ملی افغانستان هستند که با آموزش‌هایی که دیده اند، توانایی انجام عملیات‌هایی ویژه در هر نوع شرایط را دارا می‌باشند.

بخشی از این نیروها که به قطعات خاص معروف هستند از جمله توانمندترین و مجهزترین نیروها هستند

این نیروها که از 9 سال قبل در ساختار نیروهای امنیتی این کشور ایجاد شده اند، در کنار دیگر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای انجام عملیات‌هایی خاص در نظر گرفته می‌شوند.

با این که از این نیروها به عنوان نیروهای مشترک قطعات خاص یاد می‌شود اما بخش عمده این نیروها، شامل نیروهای وزارت دفاع افغانستان هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان