جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نشست بی نتیجه؛ استراتژی جنگی آمریکا برای افغانستان در کمپ دیوید نهایی نشد

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

 رسانه‌ها گزارش داده‌اند که نشست بررسی استراتژی جنگ آمریکا در قبال افغانستان بدون نتیجه پایان یافته است.

پس از تاخیر زیاد واشنگتن در اعلام استراتژی جدید آن کشور در مورد جنگ افغانستان، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، روز گذشته در کمپ دیوید با اعضای ارشد تیم امنیت ملی کشورش پیرامون استراتژی جنگ در افغانستان گفتگو کرد.

در این نشست گزینه‌های مختلفی پیرامون استراتژی واشنگتن در قبال افغانستان بررسی شد اما تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشد.

در ماه‌های اخیر، دونالد ترامپ بارها گفته بود که استراتژی جنگ آمریکا در افغانستان را نهایی می‌کند اما این موضوع تا به حال تحقق نیافته است.

حفظ تعداد کنونی سربازان آمریکا در افغانستان و یا کاهش تعداد این سربازان، تمرکز روی عملیات‌های مبارزه با شورشیان و افزایش حملات هواپیماهای بدون سرنشین از گزینه‌های مورد بحث در این نشست بوده است.

براساس این گزارش‌ها، شماری از اعضای بلندپایه حکومت دونالدترامپ روی استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان اختلاف نظر دارند.

مقامات ارشد آمریکایی در نشست کمپ دیوید روی وضعیت افغانستان و هم‌چنین، استراتژی آمریکا در قبال آسیای جنوبی گفتگو کرده‌اند.

us-forces-deployed
شماری از مقام‌های آمریکایی خواستار خروج نیروهای این کشور از افغانستان می‌باشند

سارا سندرز، سخنگوی قصر سفید به خبرنگاران گفته است که در این نشست یک استراتیژی جدید برای حفظ منافع آمریکا در آسیای جنوبی به ترامپ داده شد. او افزوده است که “ترامپ گزینه‌ها را مطالعه و بررسی می‌کند و تصمیم خود را در این مورد، در یک زمان مناسب به مردم آمریکا، متحدین و جهانیان اعلام خواهد کرد.”

نظرات متفاوت

هم‌چنان شماری از مقام‌های عالی رتبه آمریکا طرفدار افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان هستند. هربرت ریموند مک مستر، مشاور امنیت ملی ایالات متحده و سایر مقام‌های ارشد تیم امنیت ملی آمریکا که در نشست کمپ دیوید حضور داشتند، خواستار افزایش نیرو در افغانستان شدند.

با این حال، شماری از مقام‌های آمریکایی نیز خواستار خروج نیروهای آمریکایی می‌باشد.

تمرکز بر پاکستان

در همین حال در نشست کمپ دیوید، مقام‌های آمریکایی روی تغییر سیاست واشنگتن در قبال پاکستان نیز اختلاف نظر داشتند و برخی از این مقامات خواستار اتخاذ موضع تندتر واشنگتن در برابر اسلام آباد شدند.

برخی از مقامات امریکایی خواستار اتخاذ موضع تندتر واشنگتن در برابر اسلام آباد شده‌اند

ناکام ماندن پاکستان در از بین بردن پناهگاه‌های گروه طالبان در خاک آن کشور و بازداشت رهبران آن گروه از عمده‌ترین دلایلی گفته شده است که مقامات آمریکایی خواستار موضع‌گیری تند نسبت به پاکستان شده‌اند.

در نشست کمپ دیوید، یکی از پیشنهادهای مطرح شده این بوده است که اگر اسلام آباد رهبران ارشد گروه طالبان و شبکه حقانی را بازداشت نکند، ایالات متحده باید روی گزینه درج پاکستان در فهرست کشورهای حامی ‌گروه‌های تروریستی، تمرکز نماید.

در این نشست هم‌چنان گفته شده که اگر پاکستان به عنوان کشور حامی‌ تروریستان شناخته شود، ایالات متحده بر آن کشور تحریم‌های شدید از جمله ممنوع شدن فروش اسلحه را وضع خواهد کرد و کمک‌های اقتصادی خود به اسلام آباد را نیز قطع خواهد نمود.

حضور بی هدف

با این حال، جان مک کین رییس کمیته خدمات تسلیحاتی سنای آمریکا که چندی قبل راهبرد جدیدش را درباره جنگ افغانستان اعلام می‌کرد گفته بود که “آمریکا در افغانستان هدف مشخصی را دنبال ” نمی‌کند.

استراتژی جدید آقای مک‌کین فرستادن سربازان بیشتر آمریکایی برای ماموریت‌های ضد شورش، به شمول افزایش قدرت دفاعی نیروهای آمریکایی در افغانستان، کمک به نیروهای افغان و دادن صلاحیت بیشتر به ارتش آمریکا برای هدف قراردادن دشمنان نیروهای آمریکایی به شمول طالبان، شبکه حقانی، شبکه القاعده و داعش گفته شده است.

جان مک کین، رییس کمیته خدمات تسلیحاتی سنای آمریکا

این سناتور جمهوری خواه آمریکا گفته است که این کشور در حال باختن جنگ در افغانستان است و اکنون زمان آن رسیده تا این وضعیت تغییر کند.

آقای مک‌کین هم‌چنان پیشنهاد کرده بود که حضور سربازان آمریکایی در افغانستان باید تقویت شوند تا ضمن سرکوب عناصر شورشی و افراطی، شرایط مناسب برای تفاهم سیاسی ایجاد گردد.

در همین حال، جنرال جان نیلکسون فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان هم گفته است که جنگ در افغانستان به بن بست رسیده و برای بیرون رفت از این وضعیت، به اعزام نظامیان بیشتر ضرورت است.

در حال حاضر نیروهای حمایت قاطع، بیش از 13 هزار سرباز در افغانستان دارد. از این میان حدود 8500 سرباز آن متعلق به ارتش آمریکا می‌باشد.

نیروهای ناتو مستقر در افغانستان به رهبری آمریکا تا پیش از سال ۲۰۱۴ میلادی، به بیش از ۱۰۰ هزار تن می‌رسیدند اما در پایان این سال، گفته شد که ماموریت جنگی ناتو در افغانستان به پایان رسیده و بخش بزرگی از این نیروها از افغانستان خارج شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان