سرکوب طالبان؛ والی بلخ در خط مقدم جنگ در شهرستان‌های چمتال و چهار بولک

مقام‌های محلی ولایت بلخ از راه اندازی عملیات نظامی برای سرکوب حملات شورشیان در شهرستان‌های چمتال و چهار بولک این ولایت خبر داده اند.

منیر فرهاد سخنگوی والی بلخ به رسانه‌ها گفته است که شورشیان از شهرستان‌های همجوار حملات گسترده‌ای را در چمتال راه اندازی کرده بودند که با مقاومت نیروهای امنیتی افغان روبرو شدند.

درگیری‌های شدید چند روز گذشته در شهرستان چمتال باعث شد که نیروهای امنیتی افغان از چندین روستای این شهرستان عقب نیشینی کنند.

براساس اظهارات سخنگوی والی بلخ، این درگیری‌ها پای عطامحمد نور والی این ولایت را نیز در خط مقدم جنگ کشانیده است. آقای نور با نیروهای پشتیابی بیشتری برای مهار جنگ به شهرستان چمتال و چهاربولگ رفته است تا وضعیت را از نزدیک بررسی کند.

war-in-south
درگیری‌های شدید چند روز گذشته در شهرستان چمتال باعث شد که نیروهای امنیتی افغان از چندین روستای این شهرستان عقب نیشینی کنند

فرماندهان سپاه 209 شاهین در شمال افغانستان نیز از پیشروی نیروهای امنیتی این کشور خبر داده و گفته است که تاکنون چندین پاسگاه طالبان را مورد حمله قرار داده است.

به گفته مقامات سپاه شاهین، در این درگیری‌ها تاکنون 6 شورشی کشته و 5 تن دیگر زخمی شده اند. در این درگیری‌ها به غیرنظامیان افغان آسیبی نرسیده است.

ولایت بلخ در شمال افغانستان از ولایت‌های نسبتا آرام این کشور بوده، اما در این اواخر وضعیت امنیتی در برخی از شهرستان‌های این ولایت وخیم‌تر شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *