جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

معاون اول ریاست جمهوری: توطئه علیه والی بلخ پذیرفتنی نیست

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به حوادث اخیر در ولایت بلخ واکنش نشان داده و گفته است که “توطئه‌ها علیه عطا محمد نور والی بلخ و سایر رهبران شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان، پذیرفتنی نیست.”

بازداشت آصف مهمند نماینده شورای ولایتی بلخ در فرودگاه شهر مزارشریف، تنش‌های تازه‌ای را در مزار شریف و میان مقامات بلخ و کابل ایجاد کرده است. آصف مهمند پس از چندین ساعت درگیری توسط نیروهای نظامی در داخل فرودگاه بازداشت شد. مقامات محلی در بلخ گفته‌اند که بازداشت او به دستور نهادهای قضایی صورت گرفته است.

حالا جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری در حمایت از متحدش در ائتلاف نجات افغانستان سخن گفته است. عنایت الله بابر فرهمند رییس دفتر او در صفحه فیس‌بوک خود به نقل از آقای دوستم نوشته است که “مردم با تمام قوت در برابر چنین دسایسی ایستادگی می کنند.”

ائتلاف ملی برای نجات افغانستان چندی قبل با حضور عطامحمد نور والی بلخ، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان در ترکیه شکل گرفت.

دوستم صایب

آنان در اولین همایش خود که در بلخ برگزار شده بود، ارگ ریاست‌جمهوری را به انحصارگرایی، تبعیض و تفرقه‌افکنی متهم نمودند و خواهان بازگشت بدون قید و شرط معاون اول ریاست جمهوری به کشور شدند.

آقای دوستم که از چند ماه گذشته در ترکیه به سر می برد در ادامه گفته است که ناامنی‌های اخیر شمال افغانستان به دلیل ترس از ایجاد ائتلاف برای نجات افغانستان است.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان افزوده است به زودی به افغانستان بر می‌گردد و همراه با سایر رهبران، موجودیت این ائتلاف را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

تنش‌های تازه

عطا محمد نور والی بلخ تنها ساعتی پس از درگیری در فرودگاه مزار شریف، در صفحه فیس بوک خود مشاور امنیت ملی رییس جمهور و رییس عمومی امنیت ملی افغانستان را متهم کرد که می‌خواهند این ولایت را ناامن سازند.

او خطاب به حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور و معصوم استانکزی رییس امنیت ملی این کشور گفته است که “با طرح پروژه‌های توطئه‌آمیز، بلخ را که از امنیت و آرامش نسبی برخوردار است، نا آرام نسازید.”

atta

در واکنش به این گفته های والی بلخ، قادر شاه سخن گوی شورای امنیت ملی هم در صفحه فیس بوک خود واکنش نشان داده و اظهارات عطا محمد نور را ” کاملا بی اساس” خوانده است.

سخن‌گوی شورای امنیت ملی افغانستان افزوده است که “والی محترم بلخ در رسانه‌های اجتماعی در مورد امنیت بلخ اظهاراتی داشته است. دفتر شورای امنیت ملی این اظهارات را کاملا بی‌اساس می‌خواند و نظر نهایی خویش را بعد از تکمیلِ تحقیقات همه جانبه نهادهای حراست از قانون، ابراز خواهد کرد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان