جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

9 روز پس از سقوط؛ نبرد برای بازپس‌گیری میرزا اولنگ و نیازمندی بیجاشدگان به کمک‌های فوری

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در حالی که 9 روز از تسلط گروه طالبان بر روستای میررزا اولنگ در شهرستان صیاد ولایت سرپل می‌گذرد، مقامات محلی این ولایت می‌گویند که نبرد برای بازپس گیری این منطقه استراتژیک، هم چنان ادامه دارد.

ذبیح الله امانی سخن‌گوی والی سرپل به خبرنامه گفت که شب گذشته با حملات هوایی و زمینی صورت گرفته، مواضع مهم شورشیان در ارتفاعات میرزا اولنگ به تصرف نیروهای امنیتی درآمده است.

با این حال او از ادامه درگیری در میرزا اولنگ خبر داد و گفت که نیروهای خیزش مردمی نیز در عملیات بازپس‌گیری این منطقه، با نیروهای امنیتی افغانستان همکاری دارند.

گروه طالبان و داعش در تاریخ 14 اسد، روستای استراتژیک میرزا اولنگ را تصرف کردند. مقامات محلی این ولایت از نرسیدن نیروهای کمکی به این ولایت به شدت انتقاد کرده و عامل اصلی سقوط این روستا را بی توجهی به این امر دانستند. پس از گذشت چند روز از سقوط میرزا اولنگ، نیروهای کمکی به این ولایت فرستاده شدند.

https://twitter.com/Shebaradio/status/896944140247760896

سخن‌گوی والی سرپل به خبرنامه گفت که در عملیات نظامی شب گذشته، تلفات سنگینی به گروه‌های شورشی وارد شده است. او گفت که اجساد شورشیان در میدان نبرد باقی مانده اما آمار دقیق این تلفات مشخص نیست

نیازمند کمک

هم‌زمان با تسلط شورشیان طالبان و داعش بر میرزا اولنگ، نزدیک به 500 خانواده از این روستا بی‌جا شده و به مرکز ولایت سرپل پناه برده‌اند.

سخن‌گوی والی سرپل می‌گوید که برای 492 خانواده بی‌جا شده امداد رسانی صورت گرفته اما، این خانواده‌ها با مشکل سرپناه روبرو هستند و به کمک‌های فوری و جدی نیاز دارند.

آقای امانی وضعیت بی‌جا شدگان را وخیم دانسته و می‌گوید “مردم وضعیتش خوب نیست. با یک لباس از خانه‌های‌شان آمده. ما از حکومت مرکزی هم تقاضای کمک کردیم، امیدواریم هرچه زودتر برسد تا ما در اختیار آنان قرار دهیم.”

mirzaolang1
بیجاشدگان میرزا اولنگ ضرورت به کمک‌های بشری دارند

به گفته آقای امانی، شماری از نهادهای خیریه و موسسات تا کنون برای بی‌جا شدگان میرزا اولنگ، امداد رسانی کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها، طالبان پس از تسلط بر میرزا اولنگ، بیش از 50 غیرنظامی ‌که در میان آن‌ها زنان و کودکان نیز شامل بودند را تیرباران کرده و 150 تن دیگر را نیز به اسارت گرفتند.

سقوط میررزا اولنگ و فاجعه بزرگی انسانی صورت گرفته در ولایت سرپل واکنش‌های زیادی را در پی داشت. شماری از نهادها مدنی و حقوق بشری کشته شدن افراد بی‌گناه در این منطقه را جنایت جنگی خواندند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان