جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

گام بزرگ وزارت صحت افغانستان؛ واکسین پولیو برای 9 میلیون کودک در یک هفته آینده

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده که در هفته جاری حدود 9.9 میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسن فلج کودکان خواهند شد.

وزارت صحت افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است که این وزارت به همکاری سازمان صحی جهان و اداره یونیسف، دور سوم کمپاین سرتاسری محو پولیو را در سراسر این کشور با اشتراک حدود 77 هزار کارمند صحی فردا آغاز می‌کند.

این کمپاین که مدت سه روز را در بر می‌گیرد علاوه بر واکسین، برای 8.7 میلیون کودک شش ماه الی پنج ساله کپسول های ویتامین A  برای افزایش مقاومت بدن آن ها نیز داده می شود.

فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان گفته است که “با وصف آن که در کشور ناامنی به شکل گسترده آن وجود دارد، ولی با آن هم خوشبختانه طی سال روان 98 درصد مردم در هر کمپاین سرتاسری به خدمات معافیت دهی و واکسیناسیون دسترسی دارند و اطفال که دسترسی به صورت داومدار به آنان میسر نیست، سطح آن پایین تر از 0.25 درصد است.”

feroz1
وزارت صحت عامه افغانستان گفته است که در هفته جاری حدود 9.9 میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسن فلج کودکان خواهند شد

در حال حاضر بیماری فلج کودکان یا پولیو به جز افغانستان، پاکستان و نایجیریا در دیگر کشورها از بین رفته است. از این‌رو تلاش ها برای محو این بیماری در این سه کشور بیشتر متمرکز می‌باشد.

بیماری پولیو، فلج دایمی‌را به بار آورده و بر اساس اظهارات آقای فیروز تنها راه جلوگیری این بیماری واکسین آن می‌باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان