پس از میرزا اولنگ؛ طالبان بار دیگر بر شهرستان جانی‌خیل در ولایت پکتیا حمله کردند

مقام‌های محلی در ولایت پکتیا در شرق افغانستان می‌گویند که شهرستان جانی‌خیل بار دیگر مورد حمله گروه طالبان قرار گرفته و درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در این منطقه، از شب گذشته تاکنون ادامه دارد.

حمله گروه طالبان بر این شهرستان، شب گذشته آغاز شده و شماری از پاسگاه‌های نظامیان افغان نیز به دست این گروه افتاده است.

شهرستان جانی‌خیل در حالی مورد حمله گروه طالبان قرار گرفته است که، دو هفته قبل نیز طالبان توانستند پس از یک درگیری شدید، بر این شهرستان مسلط شوند. اما این منطقه پس از چند روز بار دیگر از وجود طالبان پاک‌سازی شد. این شهرستان، تابستان سال گذشته نیز به تصرف طالبان در آمده بود.

https://twitter.com/AfPakNow/status/895156263029542912

تمرکز بر روستاها

طالبان در هفته‌های اخیر حملات‌شان را به مراکز شهرستان‌ها و روستاها افزایش داده‌اند. در تازه ترین مورد از این دست، به روستای میرزا اولنگ در شهرستان صیاد ولایت سرپل حمله کردند و با تسلط بر این روستا دست به قتل عام ساکنان این محل زدند.

والی سرپل گفته بود که طالبان پس از تصرف این شهرستان دست به کشتار جمعی زدند، بیش از 50 غیرنظامی ‌را تیرباران کرده و 150 تن دیگر را گروگان گرفتند.

شب گذشته نیز دفتر مطبوعاتی والی سرپل از آزادی 235 تن از ساکنان این روستا از اسارت طالبان خبر داده و گفتند که عملیات نظامی برای باز پس‌گیری این روستا آغاز شده است.

mirzaolang9
طالبان پس از تصرف شهرستان میرزا اولنگ دست به کشتار جمعی زده و بیش از 50 غیرنظامی ‌را تیرباران کردند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *