جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

احمد ولی مسعود: نگرانی از رفتن به سمت دیکتاتوری و دعوت به وفاق ملی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

احمد ولی مسعود رییس بنیاد احمد شاه مسعود از شرایط کنونی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که امور این کشور به سوی دیکتاتوری پیش می رود و به اصلاحات جدی نیاز دارد.

 احمد ولی مسعود که امروز در یک نشست خبری در کابل از طرح “وفاق ملی” سخن می‌گفت، خطاب به همه شخصیت‌های سیاسی این کشور افزود که “همه باید دست به دست هم دهیم و اصلاحات را به وجود آوریم، زیرا از سوی حکومت هیچ تحولی دیده نمی‌شود.”

به باور او “حکومتی که در سه سال گذشته حتی توافق‌نامه حکومت وحدت ملی را نتوانسته است عملی کند، در دو سال آینده نیز هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.”

https://twitter.com/Shebaradio/status/894441507100524545

آقای مسعود با اشاره به آنچه که او ” قطب بندی های قومی و سمتی” خواند، گفت که برنامه وفاق ملی همه را دور هم جمع می کند تا بتوان برای عبور از شرایط کنونی راه مناسبی پیدا کرد. اما او به جزییات این طرح اشاره‌ای نکرد.

او از همه مردم، جریان ها و شخصیت های سیاسی خواست تا به وفاق ملی بپیوندند.

احمد ولی مسعود در حالی این نگرانی ها را مطرح می کند که اخیرا نارضایتی‌ها از سران حکومت وحدت ملی به شدت افزایش یافته است و جریان‌های سیاسی شکل گرفته در ماه‌های اخیر، خواستار اصلاحات جدی در بخش‌های مختلف حکومت از جمله نهادهای امنیتی این کشور هستند.

شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان نیز حدود یک ماه قبل با حضور جنرال دوستم معاون نخست ریاست جمهوری، عطامحمد نور والی بلخ و محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در آنکارا شکل گرفت.

dostum
ائتلاف نجات افغانستان حدود یک ماه قبل با حضور جنرال دوستم معاون نخست ریاست جمهوری، عطامحمد نور والی بلخ و محمد محقق معاون رییس اجرایی در آنکارا شکل گرفت

این جریان سیاسی یک هفته قبل در  همایشی که در ولایت بلخ برگزار کرده بود، با انتقاد تند از ریاست جمهوری افغانستان، ارگ ریاست جمهوری این کشور را به انحصار گرایی و تفرقه افگنی متهم کرد. آنان هم‌چنان خواهان برگشت بی قید و شرط جنرال دوستم به کشور شدند که از چند ماه گذشته در ترکیه به سر می برد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان