جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

فاجعه انسانی در سرپل؛ تیرباران غیرنظامیان پس از تسلط طالبان بر منطقه استراتژیک میرزا اولنگ

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقام‌های محلی در ولایت سرپل می‌گویند که گروه طالبان پس از تصرف روستای میرزا اولنگ، دست به کشتار جمعی زده و نزدیک به 40 تن از غیرنظامیان را تیرباران کرده اند.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل که امروز در یک نشست خبری در این ولایت گفته است که “تروریستان خون آشام با اشغال این روستا دست به کشتار بی رحمانه غیرنظامیان زدند. طبق گزارشات اولیه، شورشیان بین 30 تا 40 تن از مردم بی‌گناه را که در بین‌شان کودکان، زنان و ریش‌سفیدان نیز شامل هستند، به شکل بی رحمانه‌ای تیرباران نمودند.”

آقای وحدت هم‌چنان افزود که گروه طالبان پس از خلق این فاجعه انسانی، مساجد و منابر را به آتش کشیدند.

zaher-wahdat1
محمد ظاهر وحدت، والی سرپل

تیرباران کشاورزان

گزارش می شود که پس از تسلط طالبان بر منطقه میرزا اولنگ، جنگجویان داعش نیز به این محل آمده اند.

برخی رسانه‌ها به نقل از رییس شورای ولایتی سرپل گفته اند که گروه داعش از میان 27 کشاوزی که روز گذشته از روستای میرزا اولنگ ربوده بودند، شب گذشته 26 تن آنان را ، تیرباران کرده اند.

روز گذشته، در نبرد سنگین میان نظامیان افغان و گروه طالبان در روستای میرزا اولنگ، شورشیان طالبان این روستا را تصرف کنند.

دلیل سقوط

والی سرپل با انتقاد از حکومت مرکزی می‌گوید که نرسیدن نیروهای کمکی و تجمع بیش از حد جنگ‌جویان طالبان موجب شد که این منطقه استراتژیک سقوط کند.

mirzaolang1
روز گذشته، در نبرد سنگین میان نظامیان افغان و گروه طالبان در روستای میرزا اولنگ، شورشیان طالبان این روستا را تصرف کنند

او افزود که “ما تلاش نهایی خود را کردیم تا از به وجود آمدن فاجعه جلوگیری کنیم، نیروهای مستقر در شهر را در دو گروه به منطقه اعزام کردیم. در عین حال تقاضای کمک هوایی و زمینی را از حکومت مرکزی نمودیم اما تا آخرین لحظات نیز این کمک ها صورت نگرفت.”

در انتظار کمک

در همین حال والی سرپل می‌گوید که به دلیل شدت درگیری‌ها و سقوط روستای میرزا اولنگ، ساکنان این روستا از منازل‌شان آواره شده و به مرکز شهرستان صیاد و مرکز شهر سرپل پناه برده اند.

آقای وحدت با آن‌که از کمک رسانی اداره محلی به بیجاشدگان خبر می‌دهد اما می‌گوید “عمق فاجعه بیشتر بسیار زیاد است. ما از موسسات خیریه داخلی و خارجی و حکومت مرکزی می‌خواهیم هرچه زودتر، برای کمک رسانی به مجروحین، بیجاشدگان و خانواده‌ها بشتابند.”

روز گذشته نیز ذبیح الله امانی سخن‌گوی والی سرپل به خبرنامه گفته بود که دو غیرنظامی ‌به شمول یک زن هنگام فرار از این محل، به دست طالبان تیرباران شده و تعداد دیگری از غیرنظامیان نیز زخمی‌شده اند.

فراهی ها
آقای وحدت از نهادهای داخلی و خارجی خواهان کمک رسانی به مردم این منطقه است

با این حال والی سرپل می‌گوید که برای بازپس‌گیری روستای میرزا اولنگ هر چه زودتر باید اقدام شود. به باور  او “با تسلط شورشیان بر این منطقه استراتژیک، سقوط شهرستان صیاد و پس از آن سقوط شهر سرپل نیز دور از تصور نخواهد بود.”

روستای استراتژیک میرزا اولنگ، بخشی از شهرستان صیاد ولایت سرپل می‌باشد که از آن به عنوان کمربند دفاعی مرکز این ولایت یاد می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان