جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

جمعه ناآرام؛ حملات هدفمند شورشیان در هلمند و کابل

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

روز گذشته بخشی‌هایی از ولایت هلمند هدف شدیدترین حملات طالبان قرار داشت. گروهی از شورشیان انتحاری بر مارکت صرافی در شهرستان گرشک این ولایت حمله کرده اما با کشته شدن آن‌ها این حمله پایان یافت. درگیری میان نظامیان افغان و شورشیان طالبان که از صبح روز گذشته آغاز شده بود، نیم شب گذشته مهار شد.

دفتر مطبوعاتی والی هلمند گفته است، 4 مهاجم در این حمله شرکت داشتند که 2 تن‌شان در ابتدای درگیری از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند اما 2 تن دیگر تا نیمه‌های شب مقاومت کردند.

شاهراه کابل – قندهار نیز که در نتیجه این حمله مسدود شده بود، یک بار دیگر به روی رفت و آمد باز شده است.

در یک هفته گذشته این دومین بار است که شاه‌راه کابلقندهار به دلیل جنگ میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان بسته می‌شود. چند روز قبل هم به دلیل درگیری میان نظامیان افغان و گروه طالبان در شهرستان سیدآباد میدان وردک، این مسیر به مدت یک روز به روی رفت و آمد مسدود شده بود.

https://twitter.com/ResoluteSupport/status/893202850741981190

حمله گسترده طالبان به گرشک

همزمان با این دفتر مطبوعاتی والی هلمند روز گذشته اعلام کرد که علاوه بر حمله مهاجمان بر بازار صرافی، حمله شورشیان طالبان به شهرستان گرشگ این ولایت نیز دفع شده است.

براساس این اعلامیه، در 12 ساعت گذشته گروه طالبان حملات گسترده‌ای را بر پاسگاه‌های امنیتی این منطقه انجام دادند اما با دادن تلفات سنگین مجبور به عقب نشینی شدند.

مقامات هلمند گفته‌اند که طالبان در این حمله از موترهای بمب گذاری شده استفاده کردند اما در نتیجه حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی، بیش از 40 تن از آنان کشته شدند.

در این اطلاعیه آمده است که شب گذشته نیروهای طالبان بر یکی از پاسگاه‌های نیروهای امنیتی افغان در منطقه یخچال حمله کردند و می‌خواستند پروژه انتقال گاز ترکمنستان به هند (تاپی) را  که قرار است از افغانستان عبور کند، مختل سازند.

https://twitter.com/bsarwary/status/893424755348570112

براساس اعلامیه منتشر شده از سوی دفتر مطبوعاتی والی هلمند، بعد از آن که نیروهای طالبان در حمله به منطقه یخچال ناکام ماندند، حملات انتحاری را بر شهرستان گرشک راه اندازی نمودند.

حمله به نیروهای خارجی

همزمان با این، پنج شنبه شب موتر حامل سربازان ناتو مستقر در افغانستان، در کابل هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت. در این حمله انتحاری که در شهرستان قره باغ کابل رخ داد، دست کم سه غیرنظامی و یک سرباز ناتو کشته شدند.

در این حمله، پنج سرباز دیگر ناتو و یک مترجم نیز مجروح شدند.

دفتر فرماندهی ناتو گفته است “این حمله زمانی روی داد که نیروهای مشترک ناتو و ارتش افغانستان در حال گشت زنی در منطقه بودند.”

چند روز قبل نیز، موتر حامل کارمندان نیروهای خارجی مستقر در ولایت قندهار در منطقه شوراندام این ولایت هدف یک حمله قرار گرفت.

https://twitter.com/ResoluteSupport/status/892670823856836608

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان