جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

آمار تکان دهنده؛ کشته شدن بیش از 2500 سرباز افغان در 4 ماه نخست سال جاری میلادی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اداره بازرس ویژه ایالات متحده آمریکا برای بازسازی افغانستان “سیگار“، در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که در 4 ماه نخست سال جاری میلادی، 2،531 تن از نیروهای امنیتی این کشور در جنگ با شورشیان کشته شده و 4،238 تن دیگر زخمی شده اند.

براساس آمار سیگار، روزانه حدود 20 سرباز و پلیس افغانستان کشته می شوند که به گفته این اداره “این آمار نشان دهنده چالشی است که ماموریت حمایت قاطع ناتو در آموزش و ایجاد نیروهای امنیتی افغان با آن مواجه است.”

با این حال مقامات وزارت دفاع افغانستان ارقام ذکر شده در این گزارش در مورد تلفات نظامیان افغان را رد می کنند. دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان به رسانه ها گفته است که ” تلفات را قبول داریم اما این تلفات به اندازه ای نیست که در این گزارش آمده است.”

اما سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در مورد تلفات نیروهای امنیتی این کشور، آماری ارایه نکرده است.

forces-Kunduz2
براساس گزارش سیگار بیش از 2500 سرباز افغان در 4 ماه نخست سال جاری میلادی در جنگ با شورشیان از بین رفته اند

دفتر بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان در این گزارش همچنان گفته است که بعد از پایان ماموریت نیروهای خارجی در افغانستان در سال 2014 میلادی، زمانی که ماموریت جنگ به عهده نیروهای امنیتی این کشور قرار گرفت، تلفات آنان به صورت پیوسته افزایش یافته است.

تسلط بر جغرافیا

سیگار در بخشی از گزارش خود به تسلط حکومت و گروه طالبان بر مناطق مختلف این کشور اشاره کرده و گفته است که تنها 59،7 درصد از خاک این کشور در کنترل نیروهای حکومتی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، طالبان نیز نزدیک به 11،1 درصد از مناطق را در کنترل خود دارند و نبرد میان نیروهای حکومتی و گروه طالبان برای تسلط بر 30 درصد باقی مانده از جغرافیای این کشور نیز، ادامه دارد.

در این گزارش از ولایت‌های هملند، قندهار، ارزگان و زابل به عنوان مراکز قوی شورش‌گری یاد شده است. گفته شده است که 3 میلیون نفر یعنی یک دهم جمعیت، در مناطق زیر کنترل شورشیان زندگی می‌کنند و 21 میلیون نفر دیگر در مناطقی هستند که حکومت بر آن تسلط دارد.

taliban
در این گزارش گفته شده است که یک دهم جمعیت افغانستان در مناطق زیر کنترول شورشیان زندگی می‌کنند

آسیب پذیری پاسگاه‌ها

مقام‌های نظامی آمریکایی، همواره از تلفات زیاد نیروهای امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته بودند که یکی از دلایل تلفات زیاد این نیروها “استفاده از پاسگاه های امنیتی آسیب پذیر” است.

گزارش تازه سیگار نیز نشان می دهد که در 4 ماه گذشته نیز بیشتر سربازان در هنگام محافظت از این پاسگاه‌ها جان داده اند. پاسگاه هایی که همواره مورد حملات ناگهانی و گروهی طالبان قرار می گیرند.

دفتر بازرس ویژه آمریکا برای افغانستان گفته است که “تلفات سربازانی که از پاسگاه‌ها دفاع می‌کنند، 10 برابر بیشتر از تلفات سربازانی است که در عملیات های جنگی شرکت می کنند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان