جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

استقبال گسترده؛ بازگشت دختران روبات ساز افغان به کابل

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دختران روبات ساز افغانستان با دستاورد بزرگ از مسابقات جهانی روباتیک در واشنگتن، امروز به کابل بازگشتند.

بازگشت این دانش آموزان روبات ساز پس از کسب مدال نقره، در فرودگاه کابل با استقبال گرم شماری از مقام‌های ارشد حکومت افغانستان و شهروندان این کشور روبرو شده است.

افغانستان با اشتراک این دختران در مسابقات جهانی روبات‌ها توانست در بخش “دست آوردهای شجاعانه” جایگاه دوم و شاگردان سودان جنوبی، مقام اول را به دست آوردند.

دختران روبات ساز افغانستان، برای اولین بار به نمایندگی از این کشور در رقابت جهانی روباتیک در واشنگتن  شرکت نمودند. در این رقابت‌ها که نمایندگان بیش از 160 کشور اشتراک داشتند، این روبات سازان جوان افغان توانستند در بخش خود جایگاه دوم را به دست آورند.

https://twitter.com/KarimAmini1/status/888626138083446785

دختران روبات ساز افغانستان، در ابتدا زمانی خبر ساز شد که خبر رد در خواست ویزای آنها، از سوی سفارت آمریکا پخش شد. در عین حال، آنها حتی حاضر شدند در شرایطی که خودشان نمی توانستند شرکت کنند روبات شان را برای مسابقات غیرحضوری به آمریکا بفرستند.

دخالت دونالد ترامپ و شماری از سناتوران به نام امریکا با چراغ سبز وزارت خارجه آن کشور، زمینه ساز ورود ده روزه بدون ویزا این دختران را به آمریکا فراهم ساخت.

رسانه ها سفر آنان را از هرات تا کابل و بعد تا واشنگتن و برگشت آنان به کابل، به صورت گسترده پوشش دادند و در یک ماه اخیر این دختران افغان، یکی از خبرسازترین گروه ها، در سطح جهان بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان