در واشنگتن؛ مسابقات جهانی روبات‌ها امروز کلید می‌خورد

رقابت جهانی روبات‌ها با اشتراک دختران افغانستان امروز در واشنگتن آغاز می‌شود. در این مسابقات 160 تیم از سراسر جهان رقابت می کنند. سفارت افغانستان در آمریکا اعلام کرده که گروه شش نفری دختران این کشور امروز در رقابت دو روزه روبات سازی شرکت می‌کنند.

حمدالله محب سفیر افغانستان در آمریکا اظهار امیدواری کرده که حضور جهانی ربات سازان  افغان مژده‌ای برای آینده روشن افغانستان باشد. او هم‌چنان افزوده که “ما به مبازره ادامه می‌دهیم و این اطمینان را به دست میاوریم که ما یک عضو فعال و مساوی جامعه جهانی هستیم.”

robotic2
رقابت جهانی روبات‌ها با اشتراک دختران افغانستان امروز در واشنگتن آغاز می‌شود

استقبال گرم

روز گذشته دختران روبات ساز افغانستان هنگام ورود به واشنگتن، با استقبال گرم مقامات آمریکایی و افغان روبرو شدند.

دستیار وزیر خارجه آمریکا، سفیر افغانستان در واشنگتن و شماری از افغان های مقیم آمریکا برای استقبال این دختران در فرودگاه دالاس حضور یافته بودند.

چندین رسانه‌ی مشهور ورود آنان به آمریکا را پوشش دادند.

پیش از این ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا گفته بود که چشم به راه دیدار با دختران روبات ساز افغانستان و رقیبان‌شان است.

خبرسازی

شش دختر روبات ساز هراتی زمانی خبر ساز شدند که سفارت آمریکا درکابل درخواست ویزای آن ها را دوبار رد کرده بود؛ اما ربات های این دختران پیشتر راهی آمریکا شده بود.

ویزای دختران روبات ساز افغانستان برای مسابقه ربات‌ها در واشنگتن با وساطت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا صادر شد و سپس، آن‌ها اجازه سفر به آمریکا را دریافت کردند.

مقام‌های امریکایی اجازه سفر ده روزه بدون ویزا را برای این دختران داده اند. دختران دانش آموز هراتی برای اولین بار به نمایندگی از افغانستان در رقابت‌های بین المللی رباتیک شرکت می‌کند. دانش آموزان سازنده ربات، کار ساخت 4 ماهه ربات خود را در مدت دوهفته انجام داده اند.

robotic1
مقام‌های امریکایی اجازه سفر ده روزه بدون ویزا را برای این دختران داده اند

این دانش آموزان روباتی را ساخته اند که در بازی‌ها، نقش توپ جمع کن را بازی می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *