جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

پس لرزه‌های انفجار مرگبار کابل؛ توقف صدور ویزای آلمان در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه آلمان اعلام کرده که صدور ویزا‌ برای خانواده های افغان که به آلمان دعوت شده را متوقف کرده اند. این خانواده ها پس از آن به آلمان دعوت شده اند که پسران شان در آن کشور شهروندی گرفته اند. وزارت خارجه آلمان دلیل این اقدام را حمله‌ی تروریستی اخیر بر سفارت این کشور در کابل خوانده است.

در اطلاعیه‌ی که روز دوشنبه وزارت خارجه آلمان منتشر کرده آمده است که سفارت این کشور بعد از حمله تروریستی دهم جوزا آسیب جدی دیده و امکان کار روی این ویزاها وجود ندارد.

یک مقام وزارت خارجه آلمان به رسانه ها گفته است که اکنون حدود 1500 تا 2000 متقاضی ویزه در کابل حضور دارند.

براساس این گزارش، حدود نیمی از این ویزا مربوط به پیوستن خانواده‌های پناهجویان قبول شده افغان در آلمان است. هم‌چنان گفته شده که دسترسی به این تقاضاهای ویزا به دلایل امنیتی نیز تا زمانی نامعلومی ممکن نیست.

آلمان در حال حاضر مصروف بررسی امکان صدور ویزا برای شهروندان افغان از طریق کشورهای دیگر است.

blast-loss4
در این انفجار سفارت آلمان در کابل به شدت آسیب دید

هم‌زمان با این، یک سیاستمدار حزب چپ آلمان در واکنش به این موضوع گفته است که به عوض اخراج پناهجویان افغان، حالا پیوستن خانواده های آن ها متوقف شده است. او انتقاد کرده که برای پیوستن خانواده ها یک قاعده حقوقی روشن وجود دارد که نباید آن را به یک زمان نامشخص به تاخیر انداخت.

در حمله مرگبار دهم جوزا در چهارراهی زنبق در منطقه دیپلمات نشین شهرکابل بیش از 600 تن کشته و زخمی شدند. در این انفجار سنگین سفارت آلمان مستقر در کابل نیز خسارت هنگفتی را متحمل شده و دو نگهبان افغان این سفارت نیز کشته شدند. پس از آن تنها والترهاسمن، سفیر آلمان با یک گروه کوچک کارمندان و محافظان شخصی اش در کابل به سر می برند. دیگر کارمندان این سفارت بعد از حمله به آلمان برگشت کردند.

به دنبال آن، سیزده روز پس از این انفجار خونین، وزارت خارجه آلمان اعلام کرده بود که کارشناسان این کشور در مورد انفجار صورت گرفته در مقابل سفارت این کشور در کابل تحقیق خواهند کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان