جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

در جریان عید فطر؛ حوادث ترافیکی و سلاح‌های بازی 370 زخمی بر جای گذاشت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

روزهای عیدی افغانستان نیز برای شهروندان این کشور غم بار بوده است.

در تازه‌ترین گزارش آمده است که بیش از 370 تن در جریان روزهای عید بر اثر گلوله‌های سلاح‌های اسباب بازی پلاستیکی و رویدادهای ترافیکی در ولایت‌های هرات و ننگرهار زخم برداشته اند.

مقام‌ها در ولایت هرات در غرب افغانستان گفته اند که همزمان با عید فطر، در این ولایت 210 تن بر اثر شلیک تفنگچه‌های پلاستیکی و رویدادهای ترافیکی زخمی شده اند.

مقام‌های محلی هرات اعلام کرده که در جریان روزهای عید 50 تن از شهروندان این ولایت بر اثر شلیک تفنگچه‌های پلاستیکی و 160 تن دیگر در رویدادهای ترافیکی مجروح شده اند.

دوتن دیگر نیز در این رویدادها جان داده اند.

ننگرهار

هم‌زمان با این، مقام‌های ریاست صحت عامه ولایت ننگرهار از زخمی شدن 161 تن در رویدادهای ترافیکی در این ولایت خبرداده اند.

بر اثر حوادث ترافیکی در ولایت ننگرهار 161 تن زخمی شده اند. عکس:csrskabul

رییس صحت عامه ولایت ننگرهار گفته است که این افراد در جریان روزهای عید در مرکز و شهرستان‌های این ولایت در حادثات ترافیکی زخمی شده اند.

براساس اظهارات رییس صحت عامه ننگرهار، شماری زیادی از زخمی شدگان این رویدادها زنان و کودکان این ولایت هستند.

ممنوعیت اسباب بازی‌های مشخص

هفته قبل وزارت داخله افغانستان در اعلامیه‌ی از شهروندان این کشور خواسته بود که در روزهای عید از فیرهای شادیانه، ترقه و دیگر موارد که باعث آزار و اذیت شهروندان این کشور شوند خود داری کنند.

همچنان بر اساس این اعلامیه نیروهای امنیتی افغانستان وظیفه داشتند که جلو این نوع حرکت‌ها را بیگرند.

در این میان تاکید فراوان بر جلوگیری از خرید و فروش سلاح‌های پلاستیکی که اسباب بازی‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان افغان پنداشته می‌شود، شده بود. اما ظاهرا، این امر به صورت جدی از سوی نیروهای امنیتی افغانستان پیگیری و جلوگیری نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان