جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دبیرکل سازمان ملل در حومه کابل؛ جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

آنتونیوگوتیرش، دبیرکل سازمان ملل امروز در یک سفر یک روزه به کابل با برخی از خانواده‌های 800 هزار بیجاشده داخلی، در یکی از حومه های پایتخت افغانستان دیدار کرد.

دبیرکل سازمان ملل گفت که “امروز با کسانی یکجا شدم که روزه داشتند، به منظور همبستگی با تمام مسلمانان جهان من برای صلح و شکیبایی همه را فرا می‌خوانم.”

یوناما یا نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان اعلام داشته که “سفر آقای گوتیرش به افغانستان نشان دهنده همبستگی با مردم افغانستان و حمایت روند صلح به رهبری افغان ها و خانواده های که بیشتر از جنگ آسیب دیده، می‌باشد.”

در همین حال، دبیر کل سازمان ملل تاکید کرده که جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد و گفته است که “ما دنبال حل سیاسی هستیم، و ما خواهان صلح هستیم”

guoterris
دبیر کل سازمان ملل متحد در سفر امروزش به کابل با شماری از بیجاشدگان داخلی در حومه‌ی شهر کابل دیدار کرد

دبیرکل سازمان ملل در این سفر با تدامیچی یاماموتو نماینده ویژه این سازمان برای افغانستان نیز دیدار کرده است. نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان گفته که این سازمان از پروسه صلح به رهبری افغان ها و حفاظت از آسیب پذیرترین افراد و مناطق محروم حمایت می کند. یاماموتو افزوده که این سازمان در پی یافتن راه هایی برای کمک به تامین آینده‌ای مرفه و با ثبات برای مردم افغانستان می باشد.

این نخستین سفر دبیرکل جدید سازمان ملل به افغانستان است. این سفر در حالی انجام می شود که خشونت‌ها در پایتخت افغانستان، در هفته های اخیر جان بیش از 200 تن را گرفته و حدود 500 تن دیگر را زخمی کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان