جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

افزایش تلفات چهارشنبه خونین؛ در انفجار کابل 150 نفر کشته شدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان امروز اعلام کرد شمار کشته‌شدگان انفجار مرگبار روز چهارشنبه در کابل به 150 تن افزایش یافته است.

او در آغاز نشست پروسه کابل گفت شش روز قبل 13 تن از اعضای پولیس ملی افغانستان زمانی جان باختند که می‌خواستند مانع ورود یک عراده تانکر مملو از مواد انفجاری در ساحه دیپلوماتیک در کابل شوند. او گفت در این حمله هرچند هیچ‌کسی از اعضای دیپلوماتیک کشورهای حامی افغانستان کشته نشدند اما بیش از 150 فرزند بیگناه افغان در این انفجار جان باختند و بیش از 130 تن دیگر زخم برداشتند.

آقای غنی این حمله را مرگبارترین حمله پس از سال 2001 میلادی در کابل خواند و گفت هدف آن تنها ما نبودیم بل که مجموع جامعه دیپلوماتیک هدف این حمله بود.

kabul-process
آقای غنی در نشست پروسه کابل گفت که حمله روز چهارشنبه مرگبارترین حمله در 17 سال اخیر بوده است

اما روز گذشته کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اعلام کرد که در حمله روز چهارشنبه بیش از 100 تن کشته شده و بیش از 461 تن زخمی شدند.

بیشتر این قربانیان افراد ملکی بودند. از جمله 31 کارمند شرکت مخابراتی روشن در این انفجار کشته شده و بیش از 50 کارمند دیگر این شرکت زخمی شدند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان روز گذشته با ابراز نگرانی از افزایش تلفات غیرنظامیان همچنان اعلام کرد تلفات افراد ملکی در سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

از سوی هم رییس جمهور افغانستان امروز اعلام کرد بین سال‌های 2015 تا 2016 میلادی بیش از 75 هزار افغان کشته و یا زخمی شده‌اند و بیش از 4 میلیون افغان دیگر به‌خاطر خشونت‌ها مهاجر شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان