جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

ورود نماینده سازمان ملل در وضعیت بحرانی؛ یاماموتو خواهان پایان فوری چرخ خشونت‌ها در افغانستان شد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از وقوع سه انفجار پیاپی در مراسم تشیع جنازه سالم‌ایزدیار، پسر معاون مجلس سنای افغانستان، نمایندگی سیاسی سازمان ملل یوناما در افغانستان خواستار اقدامات عاجل برای توقف چرخ خشونت در افغانستان شده است.

تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سازمان ملل متحد در افغانستان در پیامی این حمله را نکوهش کرده و آن‌را غیر اخلاقی خوانده است. او گفته است حمله روز گذشته از سوی فرصت‌طلبانی راه‌اندازی شده است که می‌خواهند برای بی‌ثبات سازی افغانستان از وضعیت های شکننده بهره برند.

سازمان ملل پس از آن خواستار پایان فوری به خشونت در افغانستان می‌شود که سه حمله انتحاری پیاپی در مراسم خاکسپاری پسر محمد علم ایزدیار، معاون مجلس سنای این کشور 7 کشته و بیش از 100 زخمی برجای گذاشت.

محمد سالم ایزدیار در تظاهرات روز جمعه با شلیک گلوله پولیس کشته شد و در مراسم خاکسپاری او شماری از مقامات ارشد حکومت وحدت ملی افغانستان از جمله عبدالله عبدالله رییس اجرایی و صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه این کشور حضور داشتند.

نماینده سازمان ملل در افغانستان خواستار اتحاد و همبستگی افغان شده و گفته است که “من از هر کدام می‌خواهم که خشونت را با خشونت بیشتر پاسخ ندهند.”

suicide5
روز گذشته سه حمله انتحاری در مراسم خاکسپاری سالم ایزدیار رخ داد

این مقام سازمان ملل گفته است با تعداد زیادی از رهبران سیاسی افغانستان صحبت کرده و اهمیت وحدت را برای آنان روشن ساخته و رهبران سیاسی افغانستان توافق نموده‌اند که متوقف ساختن این چرخ خشونت نیازمند کار مشترک است.

به گفته‌ی او اکنون همه خواهان آرامش هستند و حصول اطمینان از امنیت در کابل یک اولویت فوری است، زیرا کابل شاهد بیشترین تلفات افراد ملکی بوده است.

هدف نهایی

نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در این پیام گفته است که هدف نهایی در افغانستان صلح از راه مذاکره است و حالا باید اقدامات هدفمند انجام شود تا به پایان فوری خشونت در سطح افغانستان دست یافت.

او از تمام گروه‌ها خواسته است در این زمینه مذاکره کنند. همچنان از اعضای جامعه جهانی خواسته است برای پایان دادن چرخ خشونت در افغانستان کمک کرده و از ایجاد یک صلح دایمی حمایت کنند.

او گفته است: “… جلسه آینده کابل در مورد صلح و امنیت یک فرصت خوبی برای انجام این کار است.”

رییس جمهور غنی نیز پیروزی ترامپ را در انتخابات امریکا تبریک گفته است
رییس جمهور غنی خواهان وحدت و همدلی مردم افغانستان شده است

این مقام سازمان ملل درحالی خواهان ایجاد یک صلح دایمی در افغانستان شده است که شام روز گذشته محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در پیامی خطاب به مردم افغانستان گفت که “اهداف دشمن و زمان اقدامات آن‌ها انتخاب شده است و آنان تنها در پی کشتن مردم بی‌دفاع و بی‌گناه نیستند. بل که هدف بزرگ‌ترشان برپا کردن آشوب و بلوای همگانی است.”

او خواهان حفظ وحدت و همبستگی مردم افغانستان شد و گفت “آ‌ن‌چه که می‌تواند تمام تلاش‌های شیطانی جنایتکاران را به ناکامی بکشاند این است که ما در روزهای سخت و دشوار در کنار هم باشیم.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان