جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
10 بازدید

تهدیدات بالای امنیتی؛ وزارت داخله از مردم خواست تا از برگزاری تظاهرات خودداری کنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

معاون ارشد امنیتی وزارت داخله افغانستان از معترضان خواست تا به دلیل بالا بودن سطح تهدیدات امنیتی در این شهر، تا اطلاع بعدی از برگزاری تظاهرات خودداری کنند.

جنرال مراد علی مراد معاون ارشد امنیتی این وزارت در یک کنفرانس خبری از معترضان کابلی که اکنون در دومین روز تظاهرات اعتراضی شان با برپایی خیمه در چهار راهی شیرپور تجمع کرده اند، خواست تا از برگزاری این گونه تجمعات خودداری کنند. او تهدیدات امنیتی در این شهر را بالا و نگران کننده دانست.

معاون ارشد امنیتی وزارت داخله هم چنین گفت که بر اساس فرمان رییس جمهور، دادستان کل وظیفه دارد تا در مورد به خشونت کشیده شدن تظاهرات روز گذشته کابل تحقیق کند. او تاکید کرد با متخلفانی که منجر به بروز خشونت در روز گذشته شده اند، چه در میان نیروهای امنیتی باشند و چه در صف معترضان، طبق قانون برخورد خواهد شد.

مراد علی مراد، تظاهرات را حق قانونی شهروندان دانست اما گفت که هیچ کس حق داشتن سلاح در تظاهرات را ندارد. در تظاهرات روز گذشته که به خشونت گرایید، 5 تن کشته شدند و بیش از 10 تن دیگر زخم برداشتند.

او هم چنین گفت که کابل در روزهای آینده شاهد برگزاری کنفرانس صلح کابل با اشتراک 27 کشور خواهد بود و نیروهای امنیتی این کشور برای این کنفرانس مهم آمادگی می گیرند.

protest5
جنرال مراد علی مراد معاون ارشد امنیتی وزارت داخله به دلیل بالا بودن تهدیدات امنیتی در شهر کابل، از مردم خواست تا از تظاهرات خودداری نمایند

مجازات عاملان

معاون ارشد امنیتی وزارت داخله هم چنین گفت که حکومت با عاملان انفجار روز چهارشنبه که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 500 تن در مرکز شهر کابل گردید، به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

او گفت که عاملان این حمله بخشیده نخواهند شد و در زودترین فرصت اعضای شبکه ای که در این حمله دست داشته اند، مجازات خواهند شد.

حکومت افغانستان گفته است که شبکه حقانی و سازمان استخبارات پاکستان در انفجار خونین در چهارراهی زنبق کابل دست داشته اند.

در همین حال، در روزهای گذشته برخی رسانه های افغانستان گزارش دادند که رییس جمهور این کشور فرمان اعدام برخی اعضای وابسته به شبکه حقانی و شورای کویته طالبان را صادر کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان