جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

درگیری در جلریز؛ نگرانی از سقوط این شهرستان میدان وردک

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام‌های امنیتی میدان وردک از درگیری شدید میان نیروهای امنیتی افغانستان و گروه طالبان در شهرستان جلریز این ولایت خبر داده اند.

نقیب الله، ولسوال شهرستان جلریز میدان وردک در گفتگو با خبرنامه گفت که این درگیری حوالی ساعت 4 صبح امروز آغاز شده است. در این درگیری دو تن از نیروهای امنیتی افغان کشته و 4 تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته ولسوال جلریز، گروه طالبان در یک حمله تهاجمی ابتدا بر دو پاسگاه نظامیان افغان حمله کرده و این درگیری هنوز جریان دارد. بر اساس گفته های نقیب الله آنان از وزارت داخله افغانستان خواهان اعزام نیروهای بیشتر شده اند.

گروه طالبان در این درگیری تلفاتی سنگین را متحمل شده است. در همین حال، به دلیل جنگ، شاهراه کابل – بامیان مسدود شده است.

اکثر کاربران شبکه اجتماعی از درگیری شدیدی در جلریز خبر داده و عکس های را منتشر کرده اند که “جلریز را دریابید!”

طالبان در این نامه از مقامات آمریکایی خواسته اند که
در این درگیری دو تن از نیروهای افغان کشته و 4 تن دیگر زخمی شده اند

همزمان با این شماری از اعضای شورای ولایتی میدان وردک نیز گفته اند که اگر به زودی نیروهای کمکی به این شهرستان اعزام نشوند، ممکن است حادثه دو سال قبل که سبب کشته شدن 30 پلیس محلی شد، تکرار گردد.

این درگیری در حالی صورت می گیرد که، دو سال قبل گروه طالبان بر چندین پاسگاه نظامیان افغان در شهرستان جلریز حمله کردند. در آن حمله 7 پاسگاه به دست این گروه افتاد و بیش از 30 تن از سر بازان افغان کشته شدند. گزارش شده بود که قربانیان این رویداد خونین همه از قوم هزاره بوده که این امر واکنش های تند رهبران هزاره را در پی داشت.

ولایت میدان وردک در غرب کابل یکی از ولایت های نا امن افغانستان است. شهرستان جلریز میدان وردک، مسیر اصلی عبور و مرور مناطق مرکزی افغانستان بوده که درگیری در این مسیر رفت و آمد را بروی عابرین مناطق مرکزی مسدود می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان