اقدامات وزارت داخله؛ بازداشت 37 تن به اتهام فساد اداری و جاسوسی در سال جاری خورشیدی

وزارت داخله افغانستان اعلام کرده که 37 فرد نظامی و غیرنظامی را به اتهام فساد اداری و جاسوسی بازداشت کرده است.

مسولان ریاست استخبارات وزارت امور داخله افغانستان گفته اند که این وزارت در جریان سال جاری به پیگری افراد مجرم پرداخته که در نتیجه 37 تن را بازداشت کرده است.

بر اساس این اعلامیه، افراد بازداشت شده شامل 28 پلیس افغان و 9 فرد ملکی و مامورین دولتی می باشد.

این افراد به جرم های فساد اداری، جاسوسی، جعل امضا، تهیه اسناد جعلی، مهر جعلی، تجاوز جنسی، قتل، زورگویی، انتقال سلاح قانونی، فروش کامره های امنیتی، غفلت وظیفه ای و فعالیت های غیرقانونی دیگر بازداشت شده اند

به گفته مسوولان وزارت داخله ‎پرونده های افراد بازداشت شده به دادستانی فرستاده شده اند.

corruption
وزارت داخله افغانستان 37 فرد نظامی و ملکی را به اتهام فساد اداری بازداشت کرده است

قلب فساد

این خبر در حالی نشر می شود که رییس جمهوری افغانستان ماه گذشته، در سومین کنفرانس سالانه اتحادیه اروپا که برای مبارزه با فساد اداری برگزار شده بود از وزارت داخله این کشور به عنوان قلب فساد یاد کرده بود.

اشرف غنی، در این کنفرانس از استراتیژی فعلی مبارزه با فساد اداری انتقاد کرد و گفت که استراتیژی بد، یکی از دلایل افزایش و ادامه فساد در این کشور می باشد.

رییس جمهوری افغانستان در بخشی از سخنانش بر ضرورت ایجاد اصلاحات در نهادهای امنیتی این کشور تاکید کرده بود و گفته بود که انجام اصلاحات و مبارزه با فساد در بخش های امنیتی این کشور، یکی از اولویت های حکومت وحدت ملی است.

آقای غنی تاکید کرده بود که در این بخش، تمرکز ویژه ای بر وزارت داخله صورت می‌گیرد. او تصریح کرده بود که شرایط فعلی در این وزارت قابل قابل قبول نیست و باید اصلاحات جدی در این وزارت صورت گیرد.

corruption1
رییس جمهوری افغانستان ماه گذشته، در سومین کنفرانس سالانه اتحادیه اروپا، از وزارت داخله این کشور به عنوان قلب فساد یاد کرده بود

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *