جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

13 کشته؛ طالبان مسول حمله انتحاری بر نیروهای محافظت از خوست

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گروه طالبان مسوولیت حمله انتحاری خونین صبح امروز در ولایت خوست را بر عهده گرفته اند.

صبح امروز انفجار انتحاری در نزدیک استدیوم ورزشی در شهر خوست صورت گرفت که در نتیجه آن 13 تن کشته و  6 تن دیگر زخمی شده اند.

مبارز محمد زدران، سخنگوی والی خوست به خبرنامه گفت که این انفجار صبح امروز در کلوپ عسکری این شهر نزدیک استدیوم فوتبال صورت گرفته است.

واکنش‌ها

ارگ ریاست جمهموری افغانستان با نشر اعلامیه این حمله را محکوم کرده است. پیشتر اشرف غنی رییس جمهوری این کشور از گروه‌های مخالف دولت افغانستان خواسته بودند که در ماه رمضان دست از خشونت بردارند.

taliban-in-afg
گروه طالبان مسوولیت انفجار صبح امروز در ولایت خوست را برعهده گرفته است

عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان نیز در اعلامیه‌ی حمله طالبان بر شهر خوست را محکوم کرده و گفته است که دشمنان مردم افغانستان در ماه مبارک رمضان بر مسلمانان روزه دار و بی گناه حمله بزدلانه انجام داده اند.

شماری از مردم نیز با واکنش های تندی این حمله را که مصادف با آغاز ماه رمضان صورت گرفته محکوم کرده اند.

نیروهای حفاظت از خوست

در همین حال، گزارش شده که این حمله نیروهای حفاظت از خوست را هدف قرار داده است. این نیروها از سوی سی آی ای آژانس استخبارات مرکزی آمریکا در خوست ایجاد و مدیریت می شود.

khost
در نتیجه انفجار امروز در ولایت خوست 13 تن جان باختند

جنرال فیض الله غیرت فرمانده امنیت ولایت خوست به نیویورک تایمز گفته است که تا کنون نیز نیروهای محافظت از خوست به آمریکایی ها پاسخگو بوده و عملیات های شبانه را در مزر میان افغانستان و پاکستان بر گروه های تروریستی شبیه شبکه حقانی انجام می دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان